32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

בנט מחזיר עטרה ליושנה

שיוויון בנטל

עוד לא קמה הממשלה וכבר יש לה הישג : דרעי הודיע כי הוא וחבריו ילחמו נגד הממשלה. מי אמר שהם לא לוחמים? אז דרעי, במלחמה כמו במלחמה. עכשיו כשיש לנו שרת משפטים הדוגלת בפוליטיקה אחרת ראוי שתחוקק חוק דרעי חדש. מי שישב בכלא לא יכול לשבת מסביב לשולחן הממשלה. ובא לציון גואל.


עושק הפעיל הקטן

 

היה היה מטה בחירות שהיה בו שק של כסף. מדובר על תקציב של קרוב ל-60 מיליון שקל. מי שעמדו בראשו היו גדעון סער וגלעד ארדן. הם נכשלו בכל פרמטר במערכת הבחירות כאשר גוזרי הקופונים צחי ברוומן וגיל סמסונוב חגגו. סער, האם ברוומן קיבל את מאות אלפי השקלים על כלום ניהול? ברור שכן. האם סמסונוב קיבל את המיליונים שגזר? אך מדוע לא קיבלו יושבי הקלפיות, את המעט שהובטח להם? מספרים כי הייתה טעות בתעודות הזהות. נו, כמה טעויות יכולות להיות? חמישה אחוז? עשרה אחוז?


מהלך אחד יותר מידי
גדעון סער ניצח בפריימריס בליכוד וביחד עם גלעד ארדן הפסידו את מערכת הבחירות כאשר הביאו את הליכוד לתוצאה שממנה גרמו לליכוד הליכה לממשלה עם ידיים כפותות.
הנזק שנגרם לליכוד היה רב מאוד והתוצאה היא כניעה רוחבית לשותפים. סער הסתובב כאילו תפקיד שר האוצר בכיסו ולמרות שלפני הבחירות המקדימות הודיע כי ירצה להמשיך בתפקידו כשר חינוך. 
מיד אחרי הבחירות המקדימות התחיל לשדר : אני שר האוצר או החוץ. עיתונאים שתודרכו מקורבים סיפרו כי הוא יקבל את התפקיד הבכיר השני אחרי ביבי.
ביום שלישי בשבוע שעבר הבין סער כי מה שהיה ידוע לכולם והוא לא היה מוכן להקשיב קורה לו. סער החל בקמפיין שחשוב שימשיך את התפקיד. ברגע שהחלום התנפץ רצה סער להבטיח שיקבל תפקיד ביצועי ברמה שלו.
וכך החלה התזמורת לנגן. בערוצי התקשורת השונים החלו להודיע כי הליכוד דורש את החינוך, ביש עתיד קיבלו את המהלך בהבנה, אך עוד לפני שנגמרה מערכת הבחירות היה ברור כי שי פירון הוא המועמד שלה לתפקיד.
בין שני לשלישי השבוע אחרי שעשו במפלגת יש עתיד ספירת מלאי של המשא ומתן היו מוכנים להתפשר על תיק החינוך. בבוקר יום שלישי שי פרון הפך להיות מטרה שחוטפת ירי ממוקד מכל עבר. בכל אמצעי התקשורת הכותרות היו ברוח הדברים : מידיעות בנוסח מה לטירון בתפקיד כזה ועד הסיפור של ההלכה על מכירת בית לערבי. מקור הירי אותר ואז ביש עתיד החליטו : תיק החינוך הוא אצלנו יהרג ולא יעבור.
מה שמדהים היה התלכיד החברי במפלגה כאשר עם כל מי שדיברת ממפלגת יש עתיד ראית התלכדות והגנה על שי פירון. פירון שהיה באותו היום הרבה שעות במזנון החלבי התנהג כהדר וכבוד.
וכך במהלך אחד יותר מידי של סער כמעט התפוצצה הממשלה, ובאותו היום לא נחתם ההסכם.


ממשלה אזרחית
כמי שראה רבות בפוליטיקה, כך למשל כחייל בצה"ל עברתי את מהפך 77 ומהפך 96, חשתי שהיו סימני דרך שבהם הרגשתי תקווה למשהו טוב יותר שיקרה. גם בבחירות האלה כאשר ראיתי את תוצאות הבחירות ההרגשה היא דומה.
נוצרה בליבי תקווה שעם הסדר יום של השותפים שיהיו בממשלה יהייה סדר אזרחי.
וכמו ב77 ו96 נפתחה תקווה גדולה .

 

ממשלת נתניהו השלישית היא באמת ממשלת תקווה בארץ הזאת. אין ספק כי בתוצאת הבחירות הייתה אמירה. העם רוצה לראות משהו אחר. לפיד הוכיח כי הוא מנהיג וכאשר נתקל בשטיקים הקטנים של נתניהו בנוסח "בוא איתי בלי בנט, הלך לפיד לבנט וכרת איתו ברית כאשר בלי השניים אין ממשלה. מאז 1999 לא היה דבר כזה. אז נוצר מצב כי בלי ליברמן ו/או חרדים אין ממשלה, עכשיו הכל משתנה וברור כי הצמד הזה שינה את המערכת הפוליטית ועכשיו בלי לפיד ובנט אין ממשלה.

אך לשניים יש סדר יום מובנה וברור : לפיד קבע מטרות והוא רוצה להגיע אליהן. לכן, גם כאשר לא דובר על 19 מנדטים לפיד אמר כי אם יש עתיד תקבל את תיק החינוך זה ילך לפירון גם אם התיק הזה יהיה הבכיר.


בנט

 

כאשר הגיעו איילת ובנט לעבוד עם נתניהו כתבתי עליהם : "הילדים הנחמדים של נתניהו". בנט היה כבר אז עוף שונה מכל מה שהכרנו בשנים האחרונות אצל נתניהו. בנט היה ישיר וכאשר נתן מילה עמד בה וגם ידע להגיד לא.

אין ספק כי בנט הגיע למערכת הפוליטית כדי להשפיע וראינו כיצד הוא ואיילת עוברים ממקום למקום כאשר אחד משלים את השני. מלשכת נתניהו להקמת הארגון החברתי הגדול "ישראל שלי", ועד לריצה הפוליטית המשותפת בבית היהודי. אין ספק כי למפד"ל ההיסטורית נעשה משהו טוב : "בנט מחזיר עטרה ליושנה". בנט בא לבצע שינוי : הוא מאמין בהורדת יוקר המחייה, הוא מאמין בהורדת מחירי הדיור. עכשיו נשאר לו ולאח לפיד רק לישם את האמונה שלהם. ההצלחה שלהם היא הצלחה של נתניהו ויותר מכל הצלחה של המדינה.

הומאז' ל"הם מפחדים"
יש משהו רע כאשר אתה רואה כי כאלה שנבחרו להנהגה יושבים ושותקים כאשר הם רואים שבית נופל, כך לאחר מערכת בחירות כושלת שעוד לא היה תקדים כזה.
יש לי הרבה טענות למי שמוביל את הליכוד. נתניהו, שתמיד נופל לכל מהמורה שנקרית בדרכו, הפעם חפר את המהמורות לבד כאשר מינה לתפקיד יו"ר מטה את סער במקום לתת למי שהצליח בתפקיד בעבר, כמו סילבן למשל, אך היו עוד כאלה שהנסיון שלהם היה מוכח.
אך ההדחה של יו"ר הכנסת רובי רבלין עברה כל גבול. יש ציפייה כי רובי רבלין עוד ינקום בנתניהו אך איני חושב שכך יעשה. אחרי שירגעו רוחות המלחמה ישאר בודאי טעם רע אך לרובי יש הדר.

אך מעבר להכל, מה שמרגיז בליכוד הוא שהנהגת הליכוד חיה בפחד מראש הממשלה נתניהו. הם פשוט מפחדים. כאשר אתה מדבר עם כולם, הם מסכימים כי לאורך השנים הליכוד כמפלגה הולכת ונכחדת. כל למשל הניתוק מהבוחרים והפעילים, הם כמו סרטן בגוף המפלגה. מה שמדהים זה שהם פשוט שותקים.
במערכת הבחירות האחרונה הגיע הליכוד לשיא הבזיון, אך הם פשוט שותקים כי הם מחכים לתפקיד, הם מפחדים שאם ישאלו שאלות פשוט הם ישלמו את המחיר.
אך הם פשוט לא מבינים שאם במערכת הבחירות היו הולכים ומזהירים, יכול להיות שהליכוד היה היום במצב יותר טוב. מנהיגי הליכוד דומים היום למי שרואה חולה שנמצא במצב קשה אך לא מטפל בו אלא רק מתפלל שיבריא.

עוד נראה את הנהגת הליכוד קוראת תהילים בפתח המצודה.

איפה 60 מיליון 
אין עורר כי מערכת הבחירות נוהלה באופן מחפיר. יש שאלות רבות אך על זה שלא היה קמפיין בחירות יש הסכמה. אך לאן נעלמו 60 מיליון שקלים? ועל מה? כאשר שואלים מקבלים תשובה כי יתנו רק למבקר המדינה. האם לא מגיע לאלה שמשלמים מס בליכוד דין וחשבון ? האם קופת הליכוד שווה הפקרות? מן הדין שיפתחו ההסכמים ויראו את אור השמש. יכול להיות שהכל כשר אבל כאשר מסתירים את הפעילות, התוצאה שאף אחד לא מאמין שהכל היה כשר.

הבחירות המקדימות
עכשיו שאנחנו אחרי הקמת ממשלה יש שאלה נוספת שעולה. מדוע לא נבדק מה קרה בבחירות המקדימות. מדוע לא הוצגו תוצאות הבחירות, כולל במוקדי ההצבעה, לאלה שהתמודדו? המתמודדים קיבלו את התוצאה הסופית אך את תוצאות הביניים לא קיבלו באופן מפורט.
ביום הבחירות הכושל היו הודעות שיתבעו את חברת המחשבים על הנזק שנגרם לליכוד, אך מתברר כי חוץ מקריאות הזעם חברת המחשבים לא נתבעה. האם אני טועה?

רובי ריבלין

נתניהו הוביל מעשה נבלה נגד רובי. נתניהו לא אהב את היושרה של ריבלין וכן את העצמאות שיו"ר הכנסת שמר למען הפרדת הרשויות.

ריבלין, שידע כי נתניהו וליברמן כבר גמרו אומר להדיח אותו לא הבין עד כמה הוא ישימו את יהבם על העניין. השניים עשו זאת במיומנות ערמומית של פוליטיקאים מהדרג הנמוך ביותר כאשר נתניהו מנסה להרדים ומבטיח שרובי הוא המועמד שלו ליו"ר הכנסת, אך הקולות שהגיעו מסביבת נתניהו היו ברורים : רובי לא יהייה יו"ר. עד לשיחת הטלפון שבה רובי הבין סופית כי הוא לא יהיה יו"ר הכנסת, ולמרות שבאו אליו עם מספרים כי אפשר לנצח במליאה, לרובי יש הדר והוא הודיע : אני לא מתמודד.

רובי, בעת ישיבת ההדחה שלו עוד נתן הצעה ליולי אדלשטיין אתה אמור להיות מושבע ביום שני. אבל אתה עדיין שר. אני מציע לך להתפטר לאלתר, אחרת לא תוכל להצהיר אמונים כיו"ר הרשות המחוקקת, אבל תזכור כי בזמן הזה עוד עלולים להחליף אותך בשם אחר.

ריבלין אמר כי אינו מתכוון לפרוש מהליכוד והוא עוד יהיה בליכוד. שמישהו אחר כבר לא יהיה בליכוד ברור שהוא מתכוון לנתניהו.

 

מה שמעניין כי ברשת הפייסבוק החלו להופיע קריאות מתומכי ליכוד כי רובי ירוץ לעיריית ירושלים. כירושלמי הייתי רוצה ועד לראשות הליכוד על מנת לשקם את ההריסות של המפלגה מהיסוד לאחר שנתניהו החריב כל חלקה טובה במפלגה.

נתניהו הפך את הליכוד למפלגה אוטיסטית שמנותקת מההוויה הישראלית. כאשר העולם תמיד היה שייך לצעירים נתניהו דאג לנטרל כל פעילות של צעירים. כאשר התברר כי נשים עשו צעד אחד גדול בפוליטיקה נתניהו סגר אגף נשים במפלגה. כאשר התברר כי יש שיכבה שלמה של גימליאים במדינה במקום להקים אגף בליכוד למען הקשר איתם נתניהו דאג שלא תהיה פעילות.

לכן הקריאה היא לרובי קום והתמודד מול נתניהו לשיקום הליכוד.

אל תבוא מתוך נקמנות. בוא מתוך הרצון להציל את התנועה הזאת. רק אתה יכול לשקם את התנועה ולהביא אותה למעמד ציבורי חיובי.

 


 

המדקלם

אופיר אקוניס. מה כבר לא נאמר עליו ? שבכיסו יש את דף המסרים שמקבל מלשכת נתניהו. אך השבוע הוא כבר עבר כל גבול : כאשר היה ברור כי נתניהו הולך להדיח את רובי ראיתי אותו במסדרון הכנסת ושוב חזר הדקלום : מה, רובי חושב שהתפקיד רשום לו בטאבו? זהו המסר שיצא מלשכת נתניהו. אז שיהיה ברור אקוניס, גם לך להיות חבר כנסת לא רשום בטאבו.

ובסיבוב הבא נחפש אולי מישהו שלא רק יודע לדקלם.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רעל בעורקי המדינה

אריק זיו ויזר

בחירת היועץ של בנימין המבולבל

תיק 4000 תיק החנפנות

אריק זיו ויזר

שקט עובדים: רוני אלשייך

אריק זיו ויזר

התוספת שתופסת ללשכת נתניהו

אריק זיו ויזר

איש השנה של ליכודניק : אורן הלמן

אלי חזן
דילוג לתוכן