20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

במסגרת שיפור השירות לעוברים בין ישראל לירדן- רשות שדות התעופה שדרגה את מסוף אלנבי

בשנת 2013  מתוכננת רש”ת לתקצב את עבודות הפיתוח במסופי הגבול בכ-200 מיליון שקל מתוכם 60 מיליון שקל לפיתוח תשתיות וטכנולוגיות בגשר אלנבי

 

 

רשות שדות התעופה (רש”ת) המפעילה את מסופי הגבול במדינת ישראל השלימה את עבודות הפיתוח ושדרוג

התשתיות במסוף אלנבי. שר התחבורה ישראל כץ, יו”ר רש”ת עובדיה עלי והמנכ”ל יעקב גנות מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף איתן דינגוט וראש מינהלת המעברים ברשות הפלשתינאית נזמי מהאדנה.  חנכו  את אולם הנוסעים החדש (היום יום שלישי 4.9.12 )  ועקבו מקרוב אחר תוכניות השדרוג המתוכננות לשנתיים הבאות ויפגשו עם הנהלת המסוף הירדני וגורמים פלשתינאים.

במסגרת  שדרוג המסוף, המשרת בעיקר פלשתינאים, ערבים בעלי אזרחות ישראלית, אוכלוסייה ממדינות ערב ותיירים  הורחב אולם הכניסה ובוצע ניתוב שונה של נוסעים במטרה לקצר את זמן ההמתנה,  הותקנו מערכות התאורה והמיזוג חדשות ומקומות ישיבה מרווחים באולם ההמתנה. בנוסף הוצבו מסכי פלזמה, נקודות שתייה ומזנון וכן נרכשו שני רכבים המיועדים להסעת נכים במעבר הגבול הישראלי והירדני.

המסוף משרת למעלה ממיליון וחצי נוסעים בשנה. ב-2011 עברו במסוף אלנבי 1.67 מיליון נוסעים יוצאים ונכנסים,  בין ינואר ליולי 2012 עברו במסוף 1.045 מיליון נוסעים בשני הכיוונים.

שר התחבורה  ישראל  כץ    ציין כי ההשקעות של רשות שדות התעופה נועדו להקל על האוכלוסייה הפלשתינאית. במקום ניתן כיום שירות יעיל,  בלוחות זמנים קצרים,  בפרמטרים של כל מסוף בינלאומי בין מדינות מערביות. האוכלוסייה הפלשתינאית העוברת במסוף איננה צריכה לשאת על כתפיה את כל הבעיות הפוליטיות  של המזרח התיכון. המטרה שלנו לתת יחס של כבוד לאוכלוסיה העוברת  במסופי הגבול. שלום נמדד בפרמטרים של דו- קיום בסיסי ובחיים עצמם. השלום מתחיל מכאן- בחיים ובשיתוף פעולה בסיסי הקיים בין ישראלים, הירדנים והפלשתינאים. השר  כץ ציין כי בהנחייתו משרד התחבורה מקדם תכנון של מערך רכבות ביהודה ושומרון. מערך רכבות על בסיס רכבת העמק והרכבת החיג’זית ההיסטורית. מערר רכבות שיוביל סחורות ונוסעים לגשר אלנבי וממנו לירדן הציר המתוכנן שבו תעבור המסילה תחילתו בנמל חיפה, בית שאן, שכם, רמאללה יריחו וגשר אלנבי. זוהי תכונית ותכנון  כולל של רכבות ביהודה ושומרון שמבצע יחד עם המנהל האזרחי.

יו”ר מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה עובדיה עלי ציין כי בהשקעות הרבות- לטובת האוכלוסיה הפלשתניאית

מיישמת ומבצעת רש”ת את מדיניות שר התחבורה להקל על האוכלוסיה הפלשתינאית העוברת במסוף. רש”ת מרחיבה את שעות הפעילות ככל שמתבקש בתקופות של ימי שיא במסוף ככל שנדרש במטרה לקצר את לוחות הזמנים.

יצויין כי ב-2013 מתוכננות השקעות של כ-60 מיליון שקל לפיתוח תשתיות, טכנולוגיות ושירותים במסוף. תקציב הפיתוח של רש”ת לשנים 2013-2015 עומד על למעלה מ-200 מיליון שקל בכל מסופי הגבול שמופעלים על ידי הרשות: אלנבי, נהר הירדן, טאבה, ניצנה ורבין. לנוכח השקעות אלה, הרחבה שעות הפתיחה ושיפור השירות – ראשי מדינות וגורמים בקהילה הבינלאומית הביעו שביעות רצון מרמת השירות שמדינת ישראל מעמידה לרשות הפלשתינאים העוברים במקום.  עלי ציין כי חנוכת המתחם היא אבן דרך בשיפור מרקם החיים והוא רק נדבך במימוש התוכנית של רש”ת ומשרד התחבורה במסופי הגבול.

 

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף איתן דנגוט ציין כי גשר אלנבי מהווה ציר מרכזי במרקם החיים עבור האוכלוסיה הפלשתינאית. פעילותה של רשות שדות התעופה במקום- מהווה מרכיב חיוני במימושה של מדיניות ממשלת ישראל לתת יחס אנושי והגון לאוכלוסיה הפלשתינאית. דנגוט הודיע כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים ממשיך לשדרג את צירי הגישה לגשר ובהתקנת תאורה מאסיבית בצירים המרכזיים. וזאת במטרה להקל על האוכלוסיה הפשתניאית. דנגוט ציין את הענותה המהירה של רשות שדות התעופה ערב הרמאדן בשינוי סדרים ושעות פתיחה שהביאה להקלה משמעותית לפלשתינאית וזיכתה את מדינת ישראל בהכרת תודה מראשי הקהילה הבינלאומית.

המסוף פועל בימי חול בין 8:00 ל-24:00 ובסופי שבוע בין 8:00 ל-15:00. רש”ת מרחיבה את שעות הפעילות במסוף אלנבי בימי שיא: בתקופות מסוימות, למשל תקופת האידל פיטר וצום הרמאדן-  המסוף נפתח למשך 24 שעות ביממה בתיאום עם השלטונות הירדנים והפלשתינאים.

רקע:  מסוף אלנבי משמש כמעבר גבול בין ישראל לירדן ובין הרשות הפלשתינאית לירדן ונמצא מעל נהר הירדן, כחמישה ק”מ מזרחית ליריחו. הוא מנוהל מצדו הישראלי על ידי רש”ת ומצדו הירדני על ידי רשות המעברים בממלכה הירדנית. הוא מהווה את “שער היציאה” היחיד של האוכלוסייה הפלשתינאית בדרכה לחו”ל.

המסוף אף משמש כמעבר לסחורות בין ישראל והרשות הפלשתינאית לבין ירדן, למשל של מוצרי מזון ותרופות ויצוא סחורה חקלאית מאיו”ש לירדן ומשם לשווקים נוספים.

ב-2011 עברו במסוף 22.1 אלף רכבים שהובילו מטענים, עלייה של 54% בהשוואה ל-2010. בין ינואר ליולי עברו 14.3 אלף רכבי מטען, עלייה של 15% בהשוואה לאותם חודשים בשנה שלפני.

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שטייניץ התמוגג מהצטרפות ישראל למועדון ה – OECD

אריק זיו ויזר

השרה לימור לבנת: “אין ספק בכלל שחיילי צה”ל המגנים בחירוף נפש על ביטחוננו ראויים לכל הוקרה על פעילותם הברוכה”.

אריק זיו ויזר

נתניהו בירך על חיסולו של בן לאדן

הליכודניקים החדשים : לתשומת ליבו של שר החינוך

אלי חזן

בוגי : “מו”מ מייד, ללא תנאים מוקדמים”

אלי חזן

נס נגד הזמן

אלי חזן
דילוג לתוכן