20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

בכל דור עומדים לכלותנו

הכתוב בהגדה מוכיח שהניסיון ההיסטורי של השואה לא היה יחידי בתולדות העם היהודי ולכן עלינו ללמוד מאויבינו כיצד למנוע את הכוונה המתמשכת להשמידנו

 

 

 

כשטוענים היום שהאיום האיראני מהווה ניסיון להשמיד את היהודים, ממש כמו בזמן היטלר, יש המגיבים על כך שהייתה אומנם שואה נוראה אחת בהיסטוריה של העולם, שלא הייתה כמוה מעולם  וגם אין סיכוי שתהיה כמוה, ולכן גם אסור ואי אפשר להשוות אותה לשום דבר אחר, גם לא לאיומי ההשמדה מצד איראן או מצד שליחיה ובנות בריתה המקיפים את ישראל.

 

אולם אלה הטוענים זאת מתעלמים מהפסוק בהגדה של פסח, שנכתבה לפני כאלפיים שנה, המוכיח שלא רק שהיו גם היו ניסיונות השמדה נוספים רבים, אלא שהיו כאלה אפילו בכל דור ודור: “והיא שעמדה לאבותינו ולנו: שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו, אלא שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו”. כלומר, לפחות אלף שנה לפני היטלר ידענו שבכל דור, מידי 25 – 35 שנה לערך, היו ניסיונות לעשות לנו את מה שהיטלר עשה בפועל וכמעט הצליח.

צריך להיות עיוור בהיסטוריה כדי לא לראות את שורשיה התודעתיים של השואה ואת יניקתה מתרבות השנאה האירופית בפרט והעולמית בכלל, לאלפי שנותיה, אליה הצטרף לא מכבר האיסלאם בהתלהבות רבה.

השואה הייתה חולייה אחת בלבד בשלשלת דמים אנטי יהודית ארוכה בת אלפי שנים. מאז הוגלו וגלו ממולדתם היו היהודים עם מנודה, מושפל, מוחרם, שנוא, אשם בכל צרותיה ומכאוביה של האנושות ובלתי רצוי על אדמתה. חרב הרדיפות לא הוסרה לרגע מעל ראשי היהודים, עד לדרכם לתאי הגאזים.

 

הדרך שבעזרתה הצלחנו לשרוד אלפי שנים למרות כל ניסיונות ההשמדה נתונה בהמשך הפסוק שבהגדה – “והקב”ה מצילנו מידם”: האמונה היהודית בבורא עולם, בתורתו ובמורשת שהנחיל לנו – היא שהצילה אותנו מידם של אלה ששאפו להשמידנו.

לכן צריכים אנו ללמוד מאותם אויבים הזוממים לסלק אותנו מהאזור, ולהטמיע את מורשת היהדות בכל ילד ישראלי החל מגיל הגן. כי מי שינצח בסוף בסכסוך שבינינו לבין הערבים הוא לא מי שיש לו כוח פיזי רב יותר. בכוח פיזי עדיף אפשר לנצח בקרבות, לא במלחמה. עליונות בנשק ובטכנולוגיה יכולה להביא לניצחון בטווח הקצר, לא בטווח הארוך.

העם שינצח במלחמה, בטווח הארוך, טווח של עשרות, אולי מאות, אולי אלפי שנים, הוא זה שיהיה נחוש יותר שלא לוותר על אף גרגר מאדמתו הקדושה, בתנאי שרובו ככולו יהיה מאוחד סביב הנחישות הזו, בהפגינו נכונות להמתין בסבלנות ככל הנדרש כדי להגיע למטרה הסופית. “לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ — כִּי אִם בְּרוּחִי, אָמַר ה’ צְבָאוֹת” (זכריה, ד’, ו’).

בשלב זה ברור שלערבים יש יתרון ברור בעניין זה מאשר ליהודים. לכן יש להם סיכוי רב יותר לנצח במלחמה, בטווח הארוך.

אלא אם כן נִלמד אנחנו מהם ונשריש את תודעת מורשתנו בקרב כל ילד יהודי.

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא ממייסדי הליכוד ומוותיקי תנועת בית”ר, חבר מרכז וחבר לשכת הליכוד, עיתונאי, פובליציסט ועורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה חדש בברית האצ”ל?

אריק זיו ויזר

מדינה אחת לעם אחד

אלי חזן

המימונה המדהימה של קטי שטרית

אלי חזן

E 1 – לא מה שחשבת

אלי חזן

הנכבה הערבית והעצמאות היהודית

אריק זיו ויזר

התרגיל החדש של נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן