18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

בכיוון הסכם סחר חופשי בין ישראל לאוקראינה

השר זאב אלקין נפגש הבוקר עם שר החוץ של אוקראינה והעתיד נראה מבטיח מתמיד

 

*הוועדה הכלכלית המעורבת ישראל-אוקראינה התכנסה בפעם ה-11 הבוקר (ג') במשרד החוץ בירושלים. יושב ראש הוועדה המעורבת השר זאב אלקין נפגש עם מקבילו לניהול הוועדה, שר החוץ של אוקראינה, מר פאבלו קלימקין. השר אלקין: "חתימה קרובה על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לאוקראינה תביא לקפיצה לשלב חדש בקשרים הכלכליים בין שתי המדינות"*
הבוקר נערכה בירושלים הוועדה הכלכלית המעורבת ישראל-אוקראינה בפעם ה-11. הוועדה, בראשות השר להגנת הסביבה, ירושלים והמורשת, ח"כ זאב אלקין (ליכוד) ושר החוץ של אוקראינה, מר פאבלו קלימקין, התכנסה במשרד החוץ בירושלים בהשתתפות נציגי משרדי החוץ, הכלכלה, אנרגיה ומים, תקשורת, חקלאות, תיירות ומקביליהם האוקראינים.
הצדדים הכריזו על השלמת משא ומתן על הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לאוקראינה ועל צפי להשלמת ההכנה של ההסכם לחתימה לקראת חודש אוקטובר השנה. הסכם זה מהווה נדבך חשוב ביחסי המסחר והכלכלה בין שתי המדינות ומשקף את החשיבות שמדינת ישראל מייחסת ליחסים עם אוקראינה. החלתו תתרום לשינוי מגמה חיובי בהיקפי המסחר בין המדינות והעלאתם למעל מיליארד דולרים בשנה.
סבב השיחות בין נציגי משרדי התקשורת של ישראל ורוסיה היה מאוד יעיל והצפי הוא כי בחודשים הקרובים הצדדים יחתמו על הסכם ROAMING (נדידה), אשר יוזיל שיחות אל אוקראינה מישראל ולהפך, דבר אשר יקל על תיירים משתי המדינות.
הוועדה אשר התקיימה היום הינה המשך ישיר לפגישה שהתקיימה אמש בין השר אלקין למקבילו האוקראיני שר החוץ קלימקין, ובה השניים דנו בשיתוף פעולה בין המדינות וכן על המצב במזרח התיכון. לאחר סיום הוועדה התלווה השר אלקין לשר החוץ קלימקין לפגישה עם ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו.
בסיום הפגישה, כאות מחווה, העניק השר אלקין לשר קלימקין רפליקה (עותק) של חותם אשר נמצא בחפירות בעיר דוד ועליו כתוב 'שר העיר' מה שמוכיח שתפקיד שר ירושלים היה קיים גם לפני 2,700 שנה.
*השר אלקין: "הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לאוקראינה הוא הסכם חשוב, אשר יתן תנופה גדולה לפיתוח הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות. בחודשים הקרובים ייחתם ההסכם באופן סופי וייכנס לתוקף. החתימה הקרובה תקפיץ את הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות לשלב חדש״.*



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק משתתף בצערו של משה בן שושן

דודו חיים

העוצמה האמיתית של ישראל

חיים פוזן

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בדימונה

אריק זיו ויזר

הצפירה

מי עומד מאחורי ליכוד NEWS

אריק זיו ויזר

נתניהו בלונדון: מסע הסברה נגד אנטישמיות ובעד תמיכה בישראל

מערכת ליכודניק
דילוג לתוכן