25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

ביקור שדולת הליכוד לקידום החינוך ב”בית אבא”

שדולת הליכוד לקידום החינוך ארגנה ביקור של חברי ליכוד דוברי רוסית במוזיאון “בית אבא”, כדי להכיר את אחת הדמויות החשובות ביותר של תקומת עם ישראל בארצו. היה מרגש!

אבא אחימאיר היה מנהיג בעל שיעור קומה ומחנך הצעירים הבולט במחנה הרוויזיוניסטי. הוא היה ראשון להפגין נגד השלטון הבריטי כ”שלטון זר”. במאי 1933 אחימאיר עם חבריו ל”ברית הבריונים” ערכו פעולה נועזת להורדת הדגלים הנאציים שהתנוססו מעל הנציגות הגרמנית בירושלים. למרבה הצער, דמותו של מקים ארגון המחתרת “ברית הבריונים” הושחרה תחילה על ידי ממסד היישוב היהודי, ואחר כך הושכחה על ידי השלטונות ומערכת החינוך. הפצע שנפער בנפשו בעקבות עלילת השווא ברצח ארלוזרוב לא הגליד מעולם. אבא אחימאיר היה מנהיג פוליטי, אך גם דוקטור לפילוסופיה, סופר ופובליציסט בחסד. אני ממליץ לכל חבריי לקרוא את הספר המרתק “רפורטז’ה של בחור ישיבה”, אוסף של קטעי זכרונות מדהימים על בית הכלא הבריטי שבו “בילה” אחימאיר שנתיים תמימות מ-1933 עד 1935.

קשה לתאר אותו טוב יותר ממה שעשה זאב ז’בוטינסקי במאמר שפירסם בשנת 1932:

“צעיר מיוחד במינו חי בארץ-ישראל; אב”א אחימאיר שמו. צעיר משכיל מאוד הוא, יודע לשונות רבות, פובליציסט רב כשרון והוגה-דעות מעמיק. עוד עתיד הוא למלא תפקיד בענייני-עולם שלנו, תפקיד חשוב, כי הוא שייך לאותו סוג בלתי-שכיח של אנשים, הסבורים, כי לא מן התועלת הוא “למחות” נגד עניין רע לעניין רע יש להפריע, להפריע בפועל, או, למצער, לנסות ולהפריע, בלא לעשות חשבונות רבים בדבר כוחך, אם כבר חזק אתה, או כי עודך חלש. משום שהוא סבור, כי רק בדרך הנסיונות גדלים הכוחות, רק בדרך הפעולה נעשים, בסופו של דבר, חזקים… פריסת-שלום לך מרחוק, אב”א אחימאיר, מורנו ורבנו!”

הודות לתושייתו של יוסי אחימאיר ויתר בני המשפחה, בדירה שבה אבא אחימאיר חי ויצר בעשור חייו האחרון הוקם מוזיאון מרשים. מרגש במיוחד היה לבקר בחדר עבודתו של אבא אחימארי, שבו כאילו הוקפאה אווירת התקופה: הנה שולחן הכתיבה שלו, מפת ארץ ישראל עם חתימתו של ז’בוטינסקי, קטעי עיתונות וכתבי-יד, ספרייתו ובה כרכים בשפות רבות, וגם חפצים אחרים ששימשו אותו כמו רדיו “וסטינגהאוז” נושן, מכונת הכתיבה “הרמס בייבי”, כלי כתיבה, תיק, כובע… אסור לשכוח גם את האכיון המצוי בחדר הסמוך. זהו אוצר של ממש, המכיל עשרות תיקים עם עזבונו הספרותי והאישי של אבא אחימאיר, כתבי יד, צילומים, עיתונים, מכתבים אליו וממנו, תיקים על בני משפחתו ועל עשרות אישים דגולים עימם היה קשור באופן זה או אחר -וביניהם: זאב ז’בוטינסקי, דוד בן-גוריון, אורי צבי גרינברג, ברל כצנלסון, ש”י עגנון, יוסף קלוזנר, בן-ציון נתניהו, מנחם בגין ורבים נוספים.

כמה חשוב לכל תנועה פוליטית להכיר את מקורותיה ואת האנשים שהקימו אותה, לקיים שיח אידיאולוגי של ממש ולא לשקוע במחלוקות השוטפות ובעסקנות. לשם כך בדיוק נועד “בית אבא”, מוזיאון מיוחד שמנציח איש מיוחד.

אני קורא לכל חברי הליכוד לבקר ב”בית אבא”, לשמוע מפי יוסי אחימאיר סיפורים מרתקים על אביו, אחד מנציגי דור הנפילים, וללמוד פרק חשוב בתולדות התנועה הציונית וארץ ישראל.

אתר האינטרנט של “בית אבא” – www.beitaba.com

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ועדת פסגה של שר האוצר ושר התחבורה אצל ח”כ ציון פניאן

אריק זיו ויזר

תוכנית ירושלים-רבתי בכנס בית”ר / מאת: תומר זילבר

אריק זיו ויזר

השר שטייניץ : “יש חשיבות לתכנון ולעומק”

אלי חזן

אריק נמאסת כבר/מאת:אלי פרץ – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

מירי רגב מרימה נס המרד החברתי/מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

אלקין, לא זאת הדרך

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן