26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

ביקורת חריפה של ריבלין ואלקין על דברי בייניש

יו"ר הכנסת ויו"ר הקואליציה מותחים ביקורת על דבריה של נשיאת בית המשפט העליון שאמרה כי "מתנהל מסע הסתה כנגד שופטי בית המשפט העליון".

יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, מיוזמי חוק השימוע לשופטים אמר בתגובה לדברי השופטת בייניש:"אני מצר על כך שנשיאת בית המשפט העליון שכל הזמן דיברה בזכות הפרדת הרשויות גילתה חוסר הבנה בסיסי מהי דמוקרטיה ושכחה שהציבור בחר את נציגיו לכנסת כדי לחוקק".
"לדידה של הנשיאה בית המשפט העליון הוא לא רק הרשות השופטת אלא כנראה צריך להחליף גם את הרשות המחוקקת או לפחות לשמש כצנזור על מעליה. דבריה ל הנשיאה הם דוגמא מובהקת של הסתה פרועה כנגד הכנסת. אני מכבד את בית משפט העליון ורואה חשיבות גדולה במוסד זה ובעצמאותו השיפוטית אבל יחד עם ה אני לא אשבר תחת מסע של איומים והפחדות ואמשיך להוביל שיח ענייני לגבי
רפורמות לגיטימיות שנחוצות במערכת המשפטית".

 

ואילו יו״ר הכנסת ראובן ריבלין אמר : " הנשיאה ביניש הפריזה בדבריה גם בהתחשב בגל העכור הפוקד אותנו, שאיננו ראוי מכל וכל. הרשות השופטת והרשות המחוקקת מחוייבות לשמור זו על כבודה של זו, ואסור שיזלגו האחת לתחומי האחרת. היום יותר מתמיד, הדמוקרטיה הישראלית זקוקה לחוק יסוד החקיקה, שיבטיח כי כל רשות תפעל בתוך תחומה, וימנע כאוס ביחסים בין הרשויות".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכנסת אישרה: דגל ישראל ייוצר רק בישראל

אריק זיו ויזר

ריבלין יעביר ליועמ"ש ולוועדת האתיקה קלטות זועבי מהמשט

אריק זיו ויזר

ועדת הכלכלה תתכנס בשבוע הבא לדיון מיוחד בנושא תמלוגי גז ונפט

אריק זיו ויזר

"טיבי הוא טרוריסט בתחפושת"

אלי חזן

המשל של אדלשטיין באיטליה

אלי חזן

ויש גם מי שתומך – צ'כיה לצד ישראל: המשט היה פרובוקציה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן