24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ביבי התחיה של המפד”ל

המפדלניקים הורסי הליכוד, האפטר שוק של זיכוי אולמרט,העולם מתיישר אחר נתניהו, הפקידות הבכירה של האוצר קונה חוגגת בניו יורק,

 

בנימן לשקאר טועה

קראתי את דעתו המלומדת של בנימין לשקר אשר פרסם השבוע בליכודניק מאמר חלוצי בעוז רוחו ובו הסביר מדוע למעשה מדוע חיים כץ איננו ליכודניק. אז אני פונה אל לשקאר ואנמק מדוע אני חושב שחיים כץ לא רק ליכודניק אלא במידה רבה הליכודניק.
הליכוד היה מאז ועולם מפלגה שבה סופרמרקט של דעות. הוא זה הרי אשר הביא את הדוגמא של מאיר שטרית. לא רק שטרית היה בעל דעות הנוטות שמאלה ויוניות למדי מבחינה מדינית. במפלגה חבר גם דן מרידור וגם מיקי וכך גם מגוון הדעות לגבי התפיסות הכלכליות : כץ מייצג את הסמן הבולט בספקטרום הדעות הרחב. יש בליכוד שלנו בעלי דעות שונות ודבר זה הוא דבר מבורך כי מפלגה גדולה היא מפלגה שנותנת מקום לכלל עם ישראל ומיעוטיו.
על לשקאר לזכור שכאשר כבש הליכוד את השלטון ב -77 היו בו יוצאי תנועת העבודה ביחד עם חרותניקים ובתווך הליברלים. אז אם אתה רוצה לגרש את חיים כץ ואחרים אשר חושבים כמוך נחזור להיות תנועת החירות בעלת מספר מנדטים חד ספרתי.
חיים כץ מהווה דרך אחרת בליכוד. חיים כץ מפגין שמירה חברתית מול חזירות קפיטליסטית .
לשקאר עליך לדעת : רבים בתנועה נמצאים בקטע האידאולוגיה מבחינה של ארץ ישראל אך מאמינים שאסור להפקיר את הרווחה הבריאות והחינוך בידיים פרטיות


 

ביבי מול אולמרט
בשבועות האחרונים אנחנו עדים לתהליך של התפוררות ממשלת נתניהו. ובכלל, השבוע היינו עדים ל”יש קילקולים בממשלה” – מהדורת 2012. שותפיו של נתניהו חותכים אותו בתקשורת וכל נראה כי נתניהו שהיה בטוח בנצחונו לא כל כך מרגיש עכשיו בנוח לגבי הניצחון בטוח. מתברר כי הבשורה ולפיה אולמרט עלול שלא לקבל קלון פותחת את התהליך למצב שונה. מה שהיה ברור לפני חצי שנה נראה אחרת היום. עכשיו נתניהו צריך לשנות את הכוונת שלו וחייב להקדים בחירות רק כדי שלא יפגוש את אולמרט מולו. בכיר בליכוד אמר : “מה נתניהו רוצה מאיתנו? נתניהו לקח את ההצלחות שלו לבד ונתניהו עושה את הטעויות לבד. מי שישלמו את המחיר זה רק החברים שלו במפלגה”.


 

אוצר בלום

צמרת האוצר נחתה השבוע בניו יורק וחיצי ביקורת קטלניים כבר הופנו כלפיה. האם השר ועוד שני פקידים לא מספיקים כדי לייצג את ה מדינה בניו יורק ? האם בעת שהעם נחנק ממיסים לא היה ראוי כי אלה שאמורים לשמור על התקציב היו צריכים לתת דוגמה טובה יותר? האם אין אצל אותם פקידים בכירים טיפה רגישות? מיד נזכרתי כי הם אותם אלה שרצו לראות את שרי הממשלה משייטים עם BMW מפוארת ללא טיפה של רגש חברתי.
ועכשיו הם מטיילים ועושים שופינג  במחיר מוזל בניו יורק.
אם רק ילמדו איך מורידים מחירים ולא רק כיצד ליצר בועה של יוקר המחייה. לו יהי


 

האיום האיראני
את השבוע אנחנו סוגרים כאשר העולם הולך על פי נתניהו. מתברר כי כאשר ממנהיג מראה נחישות והאמת היא דרכו-הרי שהוא בעל חזון המתווה דרך וסוחף אחריו אנשים. יותר מכך, אנו מגיעים לתובנה כי כאשר מנהיג לא עובד לפי הסקרים המתפרסמים בעיתונות שמראה כי העם לא רוצה התקפה באיראן הוא עשוי לשנות דיעה. המנהיג רוצה לגרור את העולם החופשי להתמודד מול האיום האיראני וזה מתקבל בעולם כדבר לגיטימי. אובמה כבר הודיע שיצור קו אדום ראש הממשלה של קנדה הוביל מהלך של ניתוק היחסים עם איראן. הצרפתיים גם החלו להוביל קו נוקשה .
אז אם היה שומע נתניהו לדגן וחבר מרעיו היינו נמצאים במצב שאובמה מקריב אותנו לאיראנים .
לכן כאשר נתניהו נוקט בעמדה של “אנחנו לא ניתן שתיבנה פצצה איראנית חשובה העמדה כי בסופו של יום דגן ואשכנזי נמצאים במעמד של הכלבים נובחים והשיירה ממשיכה לנוע.

 


המפד”ל עמד על סף מוות פוליטי אבל בלשכת נתניהו הוא קם לתחייה
הגיע הזמן שנתניהו יתחיל להחזיק בסביבתו ליכודניקים .
עוד מהשנייה שקמה הממשלה לשכתו של נתניהו מלאה בפליטים מהמפד”ל. כלומר, אלו שהרסו את המפדל מצאו עוד מפלגה להרוס. והגרוע ביותר הוא שהם נמצאים במצב של “חבר מביא חבר”. כך אשל הביא את גיל, גיל מביא החבר מעיריית ירושלים והחבר מביא עוד אחד אך אף אחד מהם לא ליכודניק .
וכך מגיע המצב שנתניהו מנותק מהתנועה .
ובשבועות האחרונים אנו עדים לנתק עם נתניהו שהולך וגובר .

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הַיּוֹם שָׂרָה הַקְּטַנָּה נִפָּגש בְּצֵאתִנו לַמִּלְחָמָה

אריק זיו ויזר

” הגם אתה אקוניס”

אריק זיו ויזר

ריבלין על מערכת המשפט : מהפכה “פוסט-דמוקרטית”.

אריק זיו ויזר

אבו מאזן כחלק מעגל הזהב

אריק זיו ויזר

ה – DNA של הליכוד הוא קיר הברזל של נתניהו

אריק זיו ויזר

למה נכשל סמסונוב

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן