18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

בטולוז העניינים כרגיל

בעיר טולוז שבדרום צרפת ציינו שנה לטבח בבית הספר היהודי אוצר התורהבו נירצחו רב ושלושה ילדים על ידי מוסלמי קיצוני בשם מוחמד מראח. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד שהשווה את המקרה לימי השואה אמר כי הילדים בטולוז מתו מאותה סיבהמשום שהיו יהודים“. השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו הנההאם משהו השתנה מאז אשתקד ומדוע המנהיגים היהודים אינם מתבטאים בחריפות כפרנסואה.

 

לפני כשנה התעוררנו אל תוך פגיעה שזיעזעה והבהירה לכולנו כי אנו חיים במציאות בה ההתקפה הבאה על הקהילה היהודית הנה רק עניין של זמן. בחור צרפתי בשם מוחמד מראח הגיע אל בית הספר היהודי- אוצר התורה ורצח את הרב יונתן סנדלר(בן 29) ושני בניו אריה (6) וגבריאל (3), וכן את הילדה מרים מונסנגו (8) שבה גם ביצע וידוא הריגה.

 

אומנם מזעזע וקשה לעיכול אך מקרה זה כלל לא מפתיע, בטח שלא יהודים רבים באירופה. ההשוואה של נשיא צרפת,פרנסואה הולנד, את רצח היהודים לאירועי השואה מסמלת למעשה מציאות קשה בה בני משפחתנו ברחבי אירופה חיים ומכירים היטב. אותם אנשים יודעים כי במידה והם יתהלכו בלבוש בעל סממנים יהודים כלשהם, עלולים הם להיות מטרה לפגיעה מיידית.

 

הכח האנטי ישראלי\יהודי אשר מתעצם אל מול עיננו, עושה זאת כמעט ללא הפרעה ומנצל את הדמוקרטיה והליברליזם לעשייה שסוללת דרך אל הסתה שבסופה אנו רואים שנאת עם, פגיעה ובמקרים קיצוניים כבטולוז, גם רצח.

 

עם אחד אנחנו. עם קטן שמפוזר בתפוצות ומחובר רגשית והסטורית לארץ ישראל. הקשר שבין יהודי התפוצות ליהודים במדינת ישראל הנו קשר דו כיווני שמבסס את המעגל היהודי הגלובלי ובונה הוא את החוסן והחוזקה של כולנו. יהודים שחיים בטולוז, לונדון או במלמו שבשבדיה, ראויים הם לזעקתם של מנהיגי מדינת ישראל ולייצוגם אל מול מנהיגי העולם. באם נשיא צרפת יכול להשוות את התקפת היהודים בימינו לתקופת השואה הרי שמנהיגים יהודים מחוייבים לעמוד בגף זקוף ולומר עד כאן. אך לא רק אל מול ההתקפות הפיזיות אלא אל מול ההסתה הגלובלית שסוחפת מאות אלפי בני אדם כנגד מדינת ישראל והעם היהודי, בכל שנה.

 

העובדה כי לאחרונה נעצרה חולייה נוספת של טרוריסטים מוסלמים בצרפת, חייבת לעורר את מנהיגי ישראל לפעולה דיפלומטית דרסטית ולהתעוררות מחופשת השבתון הארוכה מדי שנילקחה בשנים האחרונות.

 

הנתונים המעודדים אשר הגיעו מארה”ב בהקשר לעמדתם של האמריקאים ותמיכתם בישראל אינם בהכרח חיוביים ומסבירים גם את מה שמתחולל בצרפת. למעשה ובאם מתייחסים אל הנתונים שמגיעים מצעירי ארה”ב הרי שאנחנו מקבלים תמונה שונה ולא מעודדת אשר על פי דעתי הנה תוצאה ישירה של הפעילויות האנטי ישראליות שמתעצמות באוניברסיטאות ובדפי פייסבוק רבים. אותה קהילה צעירה ומשכילה מבססת את דעתה האנטי ישראל באופן מדאיג אשר מעורר את הקיצוניים אל פעולות שונות כפעולה המזעזעת שראינו לפני כשנה בטולוז או בתואר אזרחות כבוד אשר ניתן למתכנן רצח רחבעם זאבי ללא כל סערה בינלאומית.

 

 

אני שולח את תנחומיי למשפחות השכולות בטולוז ומאחל להן תמיכה והבנה ראוייה ממשפחתם הרחבה ומהקהילה שסובבת אותן.

 
קובי קמחי איבד את אביו בפיגוע התאבדות בראשון לציון בשנת 2002. קמחי הנו יו”ר ארגון ניפגעי הטרור- ארגון לב אחד, אקטיביסט, איש הסברה ומכהן כבעלים ונשיא חברת TLVFaces Media Group. ניתן לפנות אל קובי במייל [email protected] 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכחשה, זה כל הסיפור- ליאור אלפרוביץ’

הצביעות של המורדים בליכוד מול המנהיגות של נתניהו

אריק זיו ויזר

אליקים העצני על יום השואה

אלי חזן

זוכרים את הנופלים : עומרי אקוניס על סמ”ר חיים בכר ז”ל

אלי חזן

התעצמות מאת: אופיר פלק

אריק זיו ויזר

אנא, אל תעצרו את השינוי!

אלי חזן
דילוג לתוכן