25.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

“באתי להחזיר עטרה ליושנה”

הרב חיים אמסלם התפקד לליכוד והתייצב לראיון עם אלי חזן. הוא עשוי להיות משנה משחק מהותי עבור הליכוד. בימים שבהם הוועדים הגדולים מבקשים לבצע השתלטות עוינת עשוי להיות אמסלם משקל הנגד ובמיוחד כאשר הוא מביא ערכים ליכודיים מסורתיים




אי אפשר להתעלם מהרב חיים אמסלם. אי אפשר להתעלם מהאג’נדה שהוא מביא איתו. אי אפשר להתעלם מכך שהוא הלך כנגד הרוח של ש”ס וכמעט הצליח להיבחר לכנסת. לבד. על אף ההתנגדויות של אנשי דרעי וישי 45 אלף בוחרים העדיפו לתת לו את קולם וביניהם חרדים, חילונים ובני כל השכבות בעם. הרב אמסלם לא הצליח להיכנס לכנסת אך הוא לא אמר נואש. בשנה וחצי האחרונות הוא מופיע, כותב, מטיף ועושה על מנת לקדם את האג’נדה כי הוא רואה בה דבר מהותי להמשך קיומו של עם ישראל. לפני כשבוע גמר אומר בליבו לשים את מלוא יהבו על הליכוד והתפקד לתנועה בעזרתו של אריאל נחום, פעיל ליכוד ידוע.

 

משרדו נמצא בגבעת שאול בירושלים. מאות טפסים פזורים במשרד. פניות מגיעות אל המיילים, אל הנייד, אל קבוצת הפייסבוק אותה הקים ובכולם בקשה אחת, להתפקד לליכוד דרך הרב אמסלם. תוך זמן קצר הוא כבר פקד מאות ופעילי עם שלם קיבלו מאות טפסים אחרים. הקבוצה הזאת ברשותו נמצאת  על סף כניסה לאלף הראשון וזאת תוך זמן קצר. “הכל רשום באקסל והכל מסודר” אומר הרב אמסלם. מהבחינה הזאת דומה כאילו הליכוד מחכה לאמסלם יותר מאשר הוא מבקש להצטרף. “אני מופתע לטובה מהתגובה של הפעילים המרכזיים של עם שלם וכמו כן מהחיבוק החם של חברי מרכז ופעילים חשובים בליכוד שהתקשרו לברך על המהלך”.

 

לפני מספר חודשים קיים הרב אמסלם כנס המוני במלון שרתון בירושלים. הוא הביע את התלבטויותיו בדבר הצורך להצטרף לליכוד ואיך באמת ראוי לעשות זאת.

 

הרב אמסלם, אנחנו כמעט שנה וחצי אחרי הבחירות. למה עכשיו הצטרפת לליכוד?

“אני מרוכז בבעיית הזהות היהודית. אני לא בא לליכוד על מנת ללמד תורת ז’בוטינסקי אלא אני בא להשלים אותה בהטפה מתמדת ליהדות מתונה ומקרבת מבית אבא. זה הליכוד הישן והטוב שכולנו גדלנו עליו. בליכוד היום כמפלגת שלטון וכמפלגה שהספרדים ועדות המזרח ראו בה את ביתם, הרי שאני, מייצג היהדות האותנטית ולא זאת שעטה על עצמה יהדות לא לה, רואה את מקומו בצורה טבעית בליכוד”.

 

ידוע לי שבחודשים האחרונים נוהל דו שיח בינך לבין היהודי וגם עם משה כחלון. אז מדוע הליכוד?

“יכולתי להבטיח את עצמי ולשריין את עצמי במפלגה אחרת שלהיבחר בה הרבה יותר קל מאשר הליכוד. המטרה לא הייתה רק להיבחר בכל מחיר אלא לקדם אג’נדה שבשעה זאת היא קריטית לעם ישראל. במקום זאת בחרתי בדרך המאתגרת: להתמודד כשווה מול שווה בתנועה. פעילי עם שלם מכל הארץ, שהלכו איתנו בבחירות בנאמנות ובמסירות, רובם ככולם קיבלו את הצעד בסיפוק רב, מעיין חזרה הביתה. בימים האחרונים כולם נרתמו למפקד זריז ומהיר שבו אנו מקווים עד ל”ג בעומר להגיע לקבוצה ראשונית נכבדת”.

 

מהם הדברים שבהם תרצה להתמקד ?

“ברור שהנושא החברתי בראש מעייני כי אין זהות יהודית אמתית בלי טיפול בעניין החברתי. פתרון בעיית ההתבוללות של עם ישראל על ידי גיור זרע ישראל בדרך מקלה ומקרבת. חזרה ליהדות שדוגלת מחד בלימוד תורה כערך המותנה בשילובו בהשכלה, בפרנסה ובהתערות בחברה ושירות בצבא ההגנה לישראל”.

 

זה לא סוד שהייתה לך ביקורת על העולם החרדי בכלל ועל העולם הספרדי בפרט. במה כניסתך לליכוד תתרום לחיזוק השורות ?

“זה לא סוד שחלק גדול, אולי אפילו מרבית בוחרי ש”ס, היו בעברם אנשי הליכוד שנדדו לכיוון ש”ס, מפלגה שבעיני דרדרה את הציבור הספרדי לנזקקות, תלות ועוני. אלו היו הסיבות המרכזיות לפרישתי ולמחלוקת הקשה שהייתה לי עם מפלגת ש”ס. היום נוצר חלון הזדמנויות לנצל את היות ש”ס ללא מנהיגות רוחנית ובהתפרקות פנימית. זאת ההזדמנות  להחזיר לפחות 4 מנדטים למפלגת האם – הליכוד. בכוחי לייצר לראשונה אלטרנטיבה רבנית דתית ומסורתית לכל אותו הציבור הגדול”.

 

נראה אותך בוועידת הליכוד הקרובה ?

“בוודאי. היום כבר השלמתי את מהלך ההצטרפות ואני רואה את עצמי כחלק בלתי נפרד מהליכוד”.

 

בזמנו הייתה קיימת בליכוד החטיבה הדתית. היום במסגרת הליכוד – המטה החרדי. יש סתירה ביניכם ?

“כולם צריכים לשתף פעולה וחייבים שגם הציבור החרדי יבין לטובתו הוא שמקומו במסגרת מפלגת שלטון ובזאת אפעל. חייבים להמשיך את מהמצב הנתון כשאין אלטרנטיבה אמיתית לליכוד ולמנהיגותו של בנימין נתניהו”.

 

מה תרצה לאחל לגולשי האתר ומתפקדי התנועה ?

“חג פסח שמח והצלחה לכולנו בעזרת השם”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מחיר בגידת המתנחלים

ההפתעה של אלוף משנה רסאן עליאן

אלי חזן

ליכודניקים מנצחים אצל פרס

אלי חזן

פרי כהן חוגג יום הולדת – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

מי הכוכבים של חוברת ליכודניק לשנה החדשה?

ליכודניק

“חייבים לקבוע סדר עדיפויות ליכודי”

אלי חזן
דילוג לתוכן