30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

את הטאבו הזה יש לשבור

טאבו הוא מצב שבו מתקיימת הסכמה, לפעמים בשתיקה, שישנם נושאים שלא מעלים או לא מדברים עליהם גם אם יודעים שהם התרחשו או נעשים עדיין.  כך בשנותיה הראשונות של המדינה התרחשה תופעה מצמררת פשע שאת מימדיה המפלצתיים רק עכשיו  הוועדה המיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן מגלה. השבוע היא קיימה דיון מיוחד שבו הועלו העדויות והצילומים שנחשפו לראשונה.

 

היה זה עיתון "ישראל היום" שהעלה לראשונה את אותם ממצאים קשים- עדויות לניסויים קליניים וניתוחים פתולוגיים שנעשו בילדי העולים מתימן.  אחת מהעדויות המצמררות היא עדותו של ד"ר ג'ורג' מנדל, מי שניהל באותה עת את בית החולים בראש העין. בעדותו זאת הוא מעיד על המחקר שנעשה על דם חרמשי. כשהטענה לכאורה הייתה בסברה מעוותת שיש לילדים סוג דם חרמשי.

 

מהו דם חרמשי?

הגדרה הרפואית היא אנמיה חרמשית ומקורה של המחלה המדוברת נעוצה בצורת תאי הדם החרמשית.  העדויות כפי שאמר ח״כ אמיר אוחנה הן כבר לא רק חטיבה אלה מדובר כאן ברצח.  חוק העונשין בישראל יודע להגדיר את שתי העבירות האמורות עבירת ״החטיפה״ סעיף 369 ועבירת ״הרצח״ סעיף 300 שנמצא בפרק י׳ פגיעות בגוף סימן א׳: גרימת מוות.

 

העדויות השונות שנחשפו חושפים עבירה עם כוונה מכוונת משלב הרעיון – קבלת ההחלטה לרעיון-החלטת הרעיון לביצוע- התכנון- ניסיון ממסדי גבוהה לניסיון לשידול דרגים נמוכים/פקידותיים יותר – הסכמתם להיות מבצעים עיקריים לביצוע עבירה של חטיפה ס׳ 369 ובמקרים רבים להגיע לרצח ס׳ 300 כשמסביב ישנם מסייעים שונים בין באופן רוחני שבשתיקה ובין באופן פיזי של ביצוע פעולות קונקרטיות.

 

לעניין עבירת הרצח של סעיף 300 ישנו סעיף 301 שנוגע בשאלה של כוונה תחילה: ״יראו ממית אדם כמי שהמית בכוונה תחילה אם החליט להמיתו, והמיתו בדם קר,  ולאחר שהכין עצמו להמית אותו או שהכין מכשיר שבו המית אותו״.

דרישת הכוונה נוגעת בהתייחסות של הגורמים השונים למודעות לטיב המעשה עצמו הקיימים סעיף הנוגע במחשבה הפלילית ס׳ 19 ו 20 לחוק העונשין הבוחנים את היסוד הנפשי לעבירה.

 

העדויות שנחשפו עד כה הן חמורות ביותר ומעמידות צל כבד על תהליכים במדינה בראשיתה.  אין תירוץ המתקבל על הדעת.  כל תירוץ שכזה יותר מביך מקודמו. כמו זה שנשמע לא פעם בכל מיני פינות משונות שבשביל לרכוש נשק היו צריכים לקחת את הילדים מהאפוטרופוס החוקי של אותם ילדים שהופרדו מהוריהם.  אם יש צדק בארצנו יש לפתוח בהליך משפטי לאחר סיום עבודת הועדה ולהעמיד את מי שניתן לדין.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בוריס אפליצ'וק בועט – שואף לשריון ברשימה: "הקול הרוסי טרם אמר את דברו"

דניאל נחמיה

בית הדין דחה את העתירה של איוב קרא

מערכת ליכודניק

"פענוח מבול אל-אקצא: תגמול על סולימאני או סכסוך עמוק יותר?"

אריק זיו ויזר

נתניהו בלונדון: מסע הסברה נגד אנטישמיות ובעד תמיכה בישראל

מערכת ליכודניק

עלה בידו

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף הליכוד כרמיאל למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן