23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אתגר התיווך של ח"כ אקוניס

בסביבתו של יו"ר הכנסת אמרו כי המחלוקת בינו לבין ראש הממשלה היא עניינית ולא אישית. ח"כ אקוניס מנסה לתווך בין השניים, שייתכן שייפגשו בקרוב

על רקע המשבר החריף בין ראש הממשלה ליו"ר הכנסת, מונה ח"כ אופיר אקוניס, לתווך בין הצדדים. בינתיים אומרים הערב (יום ג') מקורבים לראובן ריבלין כי "מעולם לא היתה לו מריבה אישית עם בנימין נתניהו והוא אינו רואה מניעה שהשניים יפגשו וילבנו את המחלוקות שביניהם". הם הוסיפו שזו "מחלוקת עיניינית ולא אישית".

 

ח"כ אקוניס, המקורב לשניים, מקיים שיחות עם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת – לקראת פגישת פיוס. בשלב זה אין עדיין פריצת דרך, אך להערכת גורמים בליכוד צפויה בקרוב פגישה בין השניים.

 

 

"לא יתכן ששני אישים מרכזיים כאלה בליכוד, יחיו בצל עימות", אמר יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת. אקוניס, שהיה דוברו של נתניהו בעת שהיה יו"ר האופוזיציה, ממשיך לנהל שיחות אישיות עם ראש הממשלה ועם יו"ר הכנסת, בניסיון לפתור את המשבר.

 

 

העימות בין השניים מתנהל למעשה עוד מימי החלטת ממשלת נתניהו על הקפאת הבנייה ביהודה ובשומרון. בחודשים האחרונים התרחבה היריבות, כאשר יו"ר הכנסת נאבק בראש הממשלה ובשר האוצר, על כוונתם להכליל רפורמות מפליגות בתוך חוק ההסדרים, ולא בתהליך חקיקה אחר שיאפשר דיון ציבורי נרחב בהן. שתי דוגמאות בולטות, שבשל עמידת ריבלין על דעתו לא נכללו בחוק ההסדרים שהועבר אמש בקריאה ראשונה, היו חוק ויסקונסין והרפורמה ברשות השידור.

 

 

אולם, שיאו של העימות, כפי שפורסם ב-ynet, היה בדיון הנהלת הקואליציה ביום שלישי בשבוע שעבר. בדיון זה פגע ריבלין בנקודה רגישה מאוד אצל ראש הממשלה, רעייתו שרה. בהתייחסו למינוי שאין לא דורשים, נציב דורות הבאים, אמר ריבלין לראשי הסיעות וחברי כנסת בכירים שנכחו במקום: "מה אתם רוצים שאשתי תחליט מי יהיה מועמד? בעצם אצלי אשתי לא ממנה אנשים", כיוון לעברה של רעיית ראש הממשלה שעל פי פרסומים הייתה מעורבת במינויים בכירים בסביבת ראש הממשלה.

 

 

אקוניס אמר: "הניסיונות למצוא פתרון נמשכים כבר זמן מה. בהתחלה זה היה קשה 

 יותר למצוא דרך לדבר עם שני האישים על הצורך בגישור. היום המצב טוב יותר, ונראה שיש אפשרות לקיים פגישה כזאת בזמן הקרוב. עדיין אין פריצת דרך, אבל התחושה עתה טובה יותר. הפיוס בין ראש הממשלה ליו"ר הכנסת חשוב לליכוד וחשוב עוד יותר למדינת ישראל".

 

 

מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה עדיין תגובה. מלשכת יו"ר הכנסת נמסר: "הייתה שיחה בין אקוניס ליו"ר הכנסת, אך לא היו סיכומים קונקרטיים.

 

לכתבה המקורית לחצו כאן

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הלילה נחתם ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס.

אריק זיו ויזר

אושרה הצעת החוק לאכיפת זכויות עובדי קבלן

אריק זיו ויזר

לראשונה בכנסת : אוטובוס מונגש במסגרת לבעלי מוגבלויות

אריק זיו ויזר

בעקבות מסע הסברה ושכנוע של סגנית השר גילה גמליאל בהונגריה

אריק זיו ויזר

ח"כ ציון פיניאן – "כך המצב לא יכול להימשך"

אריק זיו ויזר

יו"ר הכנסת : יש לעגן בחקיקה איזונים רחבים ביחס לחוק חופש המידע

אלי חזן
דילוג לתוכן