40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

ארגוני נשים לאומיים במכתב הבהרה לציפי חוטובלי

נציגות מטעם ארגוני נשים לאומיים קוראות לציפי חוטובלי לראות אילו ארגונים פוסט ציוניים חדרו אליה לוועדה

 

                                                                                           כתובת למשלוח דואר:     

רח’ תר”ן 1, רחובות 76248

                                                                                         ג’ בתמוז, תש”ע/ 15.6.10

 

לכבוד

יושבת ראש הועדה למעמד האישה,

הגברת, ח”כ ציפי חוטובלי,

 

                                    הנדון: פנייה מטעם ארגוני נשים לאומיים

 

אנו, ארגוני נשים ציונים לאומיים ופעילות ציוניות לאומיות, פונים אלייך בבקשה לקיים עימנו פגישה, על רקע החשש מהתחזקות גורמים פוסט ציוניים ואנטי פטריוטים במנגנוני קידום מעמד האישה. כך לדוגמה גוף, המכנה עצמו “קואליציית נשים לשלום” ובין השאר, מקדם סרבנות והחרמת מוצרים ישראליים בחו”ל ולאחר לכידת אונית הטרור “מרמרה” היה שותף בארגון הפגנת תמיכה נגד ישראל. כך למשל כנס שנערך באוניברסיטת בר אילן ביוני שנה שעברה ותחת השם המתמם “הכנס השנתי על מגדר, באוניברסיטת בר-אילן” עסק בתקיפה שיטתית ובלתי מרוסנת על צה”ל כשהוא נותן במה לפעילות שמאל ראדיקלי אנטי ציוניות מוכרות.

נבקש להסב את תשומת לבך, למאמרים, המאששים את טענותינו שנכתבו על ידי נשים, שהינן פעילות פמיניסטיות בעצמן. הראשון הוא מאמרה של הגברת נעמי אבנשפנאר  לפיו “העובדה היא שיותר ויותר בנות אינן מתגייסות. ראוי היה לחקור מה תרומתה של הפעילות הפוליטית של פמיניסטיות פוסט-ציוניות למגמה זו”, ר’ מדור “דיעות”, בעיתון “הארץ” מיום 19.7.09 ,  והשני הוא המאמר של הגברת רוני אלוני סדובניק- “לטעמן של נציגות הארגונים הדומיננטיים במרחב הפמיניסטי, “פמיניסטית” יכולה להיות רק מי שמתנגדת ל”כיבוש הציוני”… ארגונים של נשים דתיות לאומיות וציוניות, למשל, מוקצים מחמת מיאוס, והגישה כלפיהם מתנשאת ומבטלת… תוצאות הבחירות הן שיאו של תהליך שהחל באינתיפאדה הראשונה. מאז הולך ונכבש השיח הפמיניסטי על ידי גורמי שמאל רדיקלי פרו-פלשתיני ואנטי-ציוני… “. ר’ “ישראל היום”, 17.02.09.

יש לנו יסוד להאמין כי אף לוועדה למעמד האישה (להלן: “הועדה”) חדרו כיום ארגונים, אשר מקדמים אג’נדה אנרכיסטית, פוסט ציונית במסווה של ענייני מגדר ועל חשבון דאגה כנה ואמיתית לנושא מעמד האישה. ארגונים כמו אדווה, שדולת הנשים בישראל ו”משפטניות למען צדק חברתי” שנתמכים ע”י הקרן החדשה לישראל , או גופים מקורבים לה כגון: “פרלמנט נשים” שחברת הנהלת הוועדה המייעצת שלו היא גם חברת הקרן וכן פעילות שמאל ראדיקליות, כמו אורנה ששון לוי, שהופיעה בפני הועדה בראשותך ביום 22.7.09 ואשר כתבה בספרה – ” הייחוד של הצבא הוא היותו ארגון שנועד להפעיל אלימות, הנשלט על ידי מומחים לאלימות”. ר’ גם הערה בפרוטוקול הועדה מאותו תאריך (פרוטוקול מס’ 16)  ” יושבות כאן נציגות מהשמאל הקיצוני של תנועות פרופיל חדש”.

החשש לכך שקבוצה מסוימת תפסה את השליטה בועדה למעמד האישה ומשתמשת בו כיום כקרדום לחפור בו לקידום העמדות שלה, מתחזק גם על רקע ריבוי ההתבטאויות בועדה נגד הממסד הדתי. כך למשל התבטאותו החריפה של חבר הכנסת, ניצן הורוביץ כלפי הרב יהודה דרעי, בדיון בועדה מיום 12.1.10 ” אתם דוחקים אותנו לפינה, ואחר כך אתם מתפלאים למה שונאים אתכם.” (ר’ פרוטוקול מס’ 31 ), או התבטאותה של חברת הכנסת , אורית זוארץ בדיון מיום 8.3.10 – ” המדינה שלנו מנוהלת באופן כמעט בלעדי על ידי גורמי דת קיצוניים ואורתודוכסים אנטי-ציוניים” וכן הגברת מיכל יודין בדיון מאותו יום “… אנחנו חיות במדינה שההשפעה המיליטריסטית וההשפעה האורתודוכסית קשות ביותר …” (ר’ פרוטוקול  מס’ 40).

 

התבטאויות אלה אין להן ולא כלום עם מעמד האישה והן הבעת דעות מגמתיות של קבוצה מצומצמת, אך קולנית שמנצלת את הועדה למתן במה לעמדותיה.

אנו סבורות כי עריכת מפגש מטעמך עמנו וכן שיתופנו בפעילויות ובישיבות הועדה יגביר את האיזון בועדה ויסייע לה בהתמקדות בנושאים החשובים לה באמת. כמו כן, נשמח להעמיד לרשותך את הידע והניסיון הרב שצברנו לקידום עניינים נשיים לאומיים בעלי חשיבות עליונה, כגון: עבריינות מין על רקע לאומני , אופן הטיפול בנשים ובילדות במהלך פינויים, ילודה בעת מלחמה ועוד’. נושאים דחופים, אשר, נדחקו בגלל עמדותיהם האנטי לאומיות של הגופים המנסים לשלוט כיום בועדה.

 

בברכה ובציפייה לתיאום פגישה.

 

על החתום:

ארגון “נשים בכחול לבן”,

רחל סולביצקי, יו”ר אמונה לשעבר,

ענת ליבני, מטה הורים לחיילים,

ארגון “נשי חירות”,

מיכל מנין, דוברת “תא לביא”,

אילה שטגמן, תמר הר-פז, “פורום נשים ציוניות”,

אביבה סלמון, פעילה ציונית לאומית,

שלומית איבשיץ, פעילה ציונית לאומית,

ענבל אביטל, פעילה ציונית לאומית



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

איפה הכסף

אריק זיו ויזר

הבירוקרט אשם/מאת:ברוך מעיין

אריק זיו ויזר

מנכ”ל הליכוד גבי אריאלי ביקר בסניף בקעת הירדן

אריק זיו ויזר

עתירה לבית המשפט המחוזי, לקיום ועידה בפברואר – אריק זיו

אריק זיו ויזר

מנכ”ל “ליכוד אנגלוס”: ההצעות לביטול הפריימריס “מביכות”

אלי חזן

​הוגשה הצעה לתקצב את סניפי התנועה ברחבי הארץ

אלי חזן
דילוג לתוכן