22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אקוניס ממשיך להנציח את מורשת בגין וז'בוטינסקי גם במשרד המדע

יוזמה מבורכת של שר המדע אופיר אקוניס להנצחת ראש הממשלה השישי מנחם בגין שהקים את משרד המדע ב – 1982.

 בתפקידו זה ממשיך בקו של החלת המורשת התנועתית גם כשר המדע הטכנולוגיה והחלל.  כבר לפני שבועיים הקדים אקוניס לעשות כשמינה את מישה ארנס, מי ששימש כשר הביטחון ועמד מאחורי פרויקט הלביא בממשלות בגין ושמיר, להיות יו"ר המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי.

 

 

לאירוע ההשקה הגיעו פעילים רבים והחשובים שבניהם היו משפחת בגין בנימין זאב בגין ואחותו חסיה וכן לאה אשתו של בנימין זאב בגין. באולם הישיבות במשרד המדע בתל אביב מושק על שם מנחם בגין.

 

 

המשרד הוקם בשנת 1982 ונקרא משרד המדע והפיתוח, לאחר שתחום אחריותו היה כפוף למשרד האנרגיה והתשתית משנת 1977 עד אותה שנה. שר המדע הראשון היה יובל נאמן. לימים גם בנימין זאב בגין הבן שימש כשר המדע במשך כחצי שנה.

 

אקוניס נשא דברים קצרים:

 

"מדינת ישראל נחשבת למדינה פורצת דרך ומובילת חדשנות. בתפקידי זה כשר המדע הטכנולוגיה והחלל לקחתי על עצמי שני משימות חשובות,. על מנת לשמר ולחזק את ההישגים הכבירים שלנו.  הראשון, הגדלת התמיכות במחקר ובפיתוח הישראלי במיזמים להנגשת המדע והטכנולוגיה לכל האוכלוסייה הישראלית בדגש לפריפריה. היעד השני הוא העמקת הקשרים הבין לאומיים שלנו ממזרח הרחוק דרך אירופה ועד אמריקה אלטינית.  נמצאים כאן משפחת בגין חסיה ובני בגין.  אני חייב שכל חיי הערצתי את אביכם מנחם בגין וכך גם את ילדי אני מחנך להמשיך את המורשת האדירה הזאת של בגין".

 

מישה ארנס הרחיב וסיפר קצרות על פרויקט הלביא שבסופו של דבר בוטל והמדינה העדיפה לרכוש מארצות הברית.  ארנס סיפר שלאחר שהגיש את מכתב ההתפטרות מהממשלה מנחם בגין הזמין אותו לרח' צמח 1 בתל אביב וביקש שיחזור בו מהפיטורים. ח"כ בני בגין הוסיף לסיפור צד אישי והוסיף כשהיה במילואים הגיע במיוחד כדי לקרוא לארנס לשוב ולחזור בו מהפיטורים.

 

 

.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הצעת חוק חדשה תחזיר את האחריות על תאגידי המים והביוב לרשויות המקומיות

אריק זיו ויזר

ממה מפחדים החרדים?

אלי חזן

יום הולדת לאבי דיכטר

אליעד ברינה צילום חגית אלמגור

ח"כ שאמה מביע סולידאריות מוחלטת עם אריאל

אריק זיו ויזר

זכות להגנת עצמית" – נאום ראש הממשלה בפתיחת מושב החורף בכנסת

אריק זיו ויזר

ח"כ אקוניס נגד מנהל הגמנסיה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן