18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

אל תדברו על בנט. לא עוד.

בשבועיים האחרונים אנו עדים לפאניקה בקמפיין הבחירות של הליכוד. הליכוד מאבד מנדטים לבנט, תוקף את בנט ואז לא מבין למה הוא מאבד אפילו יותר מנדטים לבנט. גם אלו הקוראים קריאות בסגנון “בית לא עוזבים” לא מבינים שהמציאות הפוליטית השתנתה. הימין מרגיש בבית גם בליכוד וגם ב”בית” (היהודי). אז איפה טעינו?

 

 

ראשית, צריך להבין מיהם מצביעי הליכוד. הליכוד מורכב מאותם ליכודניקים מורעלים ותיקים, כמו משה איפרגן שפרסם השבוע את מודעת ה”גטו היהודי” הידועה לשמצה, מתוך כאב על כל אותם תומכים שעוזבים את ה”בית”. מדובר באנשים של הפוליטיקה הישנה, כאלה שמתייחסים למפלגה שלהם באותה רצינות תהומית שבה הם מתייחסים לקבוצת הכדורגל שלהם. כלומר, באדיקות ורצינות תהומית. אלו האנשים שאכן יסכימו עם האימרה “בית לא עוזבים”. האנשים מהסוג הזה מתמעטים, לא רק בליכוד אלא בכל העולם (משהו שכל תלמיד שנה א’ במדע המדינה אמור לדעת). אך הליכוד מורכב בראש ובראשונה מאנשים פשוטים, שאינם תלויים במפלגה כזו או אחרת. הם מצביעים ליכוד כי הם מאמינים שהליכוד מייצג אג’נדה ימנית. הם מצביעים לליכוד שמתנגד לפינוי יהודים מביתם. הם מאמינים בכלכלה חופשית עם רגישות חברתית, על פי תורת ז’בוטינסקי, גם אם הם אינם בקיאים בניואנסים של כתבי ז’בוטינסקי. אלו האנשים שהכניסו לרשימת הליכוד את חוטובלי ואת דנון ואת יריב לוין ואת מירי רגב ואת משה פייגלין וסילקו ממנה את דן מרידור, מיקי איתן ובני בגין.

 

ומה הליכוד עושה? הליכוד חוזר על אותם טעויות שבהן נפל במהלך הקדנציה האחרונה. טעויות של חוסר ביטחון ביכולת למשול. במשך 4 שנים הליכוד פחד לבצע מדיניות ליכוד בהרבה מקרים מחשש שזה לא יעלה יפה בעיני העם. אלא שהעם של 2013 כבר אינו אותו עם של 1993. העם התעורר מאשליית אוסלו וההתנתקות וממילא לא הלך שבי אחרי הפופוליזם של סתיו שפיר ומחאת האוהלים. ובכל זאת, הליכוד כל הזמן פוזל שמאלה- פעם לכיוון אהוד ברק ומפלגת העבודה וכעת לכיוון ציפי ליבני ותנועתה המגונה.

 

וכשהמנדטים התחילו לזלוג ימינה לבית היהודי, הליכוד הגיב בצורה הכי גרועה שיכולה להיות- הוא תקף את בעלי הברית הקרובים ביותר שלו. כאשר הליכוד תוקף את שותפיו לדרך הימין, הוא למעשה תוקף חלק ניכר מתומכיו הוא. אותם אנשים שהכניסו לרשימה את החבורה שציינתי לעיל, שהם רוב תומכי הליכוד, אינם האנשים שאפשר לקרוא להם “לחזור הביתה כי בית לא עוזבים”. הם תומכי ליכוד בגלל שהליכוד מייצג את דרך הימין, ולכן הם יכולים להרגיש בבית באותה מידה גם בליכוד וגם בבית היהודי. ולכן, כשהליכוד תוקף את הבית היהודי, הם מרגישים שהליכוד תוקף את דרך הימין, תומכי הליכוד עוברים למגננה ובאופן אוטומטי מתייצבים להגן על בנט. והמנדטים כבר לא מטפטפים לבית היהודי, הם שוצפים וקוצפים כמו שיטפון בנחל פארן.

 

הבחירות שייערכו בעוד שבועיים וחצי הן בחירות שיקבעו את פניה של מדינת ישראל: האם נהפוך למדינת רווחה בינונית שהולכת בדרכן של יוון, ספרד וארצות הברית השוקעת? או שמא נמשיך לשמור על כלכלה יציבה, על תחרותיות בשוק, נפתח תחומים נוספים לתחרות כפי שעשינו בענף הסלולר ונעלה את רמת החיים במדינת ישראל?

האם נמשיך בדרך התבוסתנות, נפנה עוד ועוד יישובים, נקפיא בנייה (ונעלה בכך את מחירי הדיור), נאפשר לארגוני השמאל להמטיר מבול של עתירות לבג”צ נגד יישובים יהודיים שכל פשעם הוא שלא קיים רישום מסודר של קרקעות ביהודה ושומרון? האם נמשיך להצהיר מראש שברצוננו למסור את כל יהודה ושומרון לידי מדינת חמאסטאן השנייה ונבלבל את העולם בכל פעם שאנחנו ממשיכים לבנות בה? או שמא נכיר בעובדה שגם לנו, העם היהודי יש תביעה לגיטימית על יהודה ושומרון, שמהם צמחנו כעם ונתחיל להכריז אותה גם כלפי העולם?

 

הבחירות אינן מאבק בין הליכוד לבית היהודי, אלא בין גוש הימין, המיוצג על ידי הליכוד-ביתנו, ולצדו הבית היהודי לבין גוש השמאל המיוצג על ידי מפלגת העבודה ולצדה ציפי לבני ותנועתה המגונה ויאיר לפיד.

 

כשהליכוד תוקף את שותפיו למחנה, אין לתומכי הליכוד אלא לחשוש שהליכוד מתכוון לחזור על מעשה אריק שרון ולפזול לשמאל. במקום זאת, על הליכוד להתמקד במשיכת מנדטים מקרב אותם אנשים שמתנדנדים בין המפלגות המגדירות עצמן “מרכז” והליכוד. סקר שפורסם אמש (2.1) ב”הארץ” מגלה שיש כמנדט וחצי בקרב תומכי יאיר לפיד וקדימה ששוקלים להצביע ליכוד. יש כמעט 11 מנדטים שבכלל לא החליטו למי יצביעו.

 

אז איך מביאים עוד מנדטים לליכוד?

 

משכנעים את הציבור שהליכוד אכן מתכוון לעשות את מה שהאידיאולוגיה שלו מחייבת. מזכירים לציבור שהליכוד הוא זה שיביא רפורמות כפי שנעשו בענף הסלולר גם לענף האינטרנט, הדיור, התחבורה, הדלק ועוד ענפים. מזכירים לציבור שהליכוד הוא זה שמאמין בזכותנו על הארץ, שהוא לא יילך לנסיגות והקפאות אלא אם כן הוא מקבל בתמורה את סוף הסכסוך והכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית ריבונית. מזכירים לציבור שהליכוד הוא זה שיכול להוריד את רמת האבטלה. מזכירים לציבור שהליכוד הוא זה שיכול לשפר את תדמיתה של ישראל בעולם מבלי לפגוע בריבונותה ובבטחונה.

 

בינתיים הליכוד מדבר רק על בנט, וחבל. בקצב הזה בנט עוד ירכיב את הממשלה. יש עוד שבועיים וחצי עד הבחירות. אפשר עדיין לתקן. אל תדברו על בנט. לא עוד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בין פוליטיקה לעסקנות

מנדי ספדי

למה בידול ?

עומר אריכא

על פי חזונה של מרגרט ? בעקבות ניצחון השמרנים בבריטניה

אריק זיו ויזר

פחות דיבורים יותר מתפקדים או מה קורה בראש העין?

אלי חזן

היכונו למתקפת הספין דוקטורס/מאת: קובי לירז

אריק זיו ויזר

קווים לתופעת האנטי ציונות של השמאל בבריטניה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן