24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

אלקין יוזם חוק נגד החרם על תוצרת יו”ש

כך גילה יו”ר הקואליציה במפגש עם חוג תדמור

שדולת יש”ע בכנסת עומדת להגיש בימים הקרובים הצעת חוק נגד החרם הפלסטיני על תוצרת ההתנחלויות. כך גילה חה”כ זאב אלקין במפגש עם חוג תדמור שנערך במצודת זאב.

אלקין הסביר כי את תגובת הנגד של מדינת ישראל אמור להוביל שר הבטחון, אך אהוד ברק נראה משותק מאימת ערביי ישראל, שמהוים כרבע מהמתפקדים למפלגתו. חברי כנסת ציוניים לחצו על הממשלה לפעול נגד החרם, והפעילו את השר בוגי יעלון ואת ראש ועדת הכלכלה, ח”כ אופיר אקוניס, אך הממשלה עדיין אינה עושה דבר בנושא זה.

לפיכך החליטו חברי שדולת יהודה ושומרון בכנסת ליזום חקיקה בנושא. הצעת החוק שמוביל זאב אלקין מבוססת על חוק אמריקאי שמטיל סנקציות כלכליות וקנסות כבדים על חברות אמריקאיות שנכנעו לחרם הערבי.

הצעת החוק שתונח בישראל אמורה לתת מענה לשלשה גורמים:

א-     מדינה או ישות זרה שמובילות חרם על תוצרת ישראל או על מוסדות אקדמיה בישראל, אפשר יהיה לעקל כספים של אותה מדינה שנמצאים בישראל, לטובת תשלום פיצויים לנפגעי החרם. סעיף זה אמור להיות מופעל במיוחד נגד הרשות הפלסטינית, שישראל גובה עבורה כספי מכס, מע”מ, ובטוח לאומי, אשר מועברים לרש”פ לפי הסכם פריז.

ב-      על אזרח ישראלי שמשתתף בחרם נגד ישראל יוטלו קנסות כבדים וגם סנקציות פליליות.

ג-       אזרח זר שמשתתף בחרם ויש לו נכסים בישראל, החוק יאפשר להפקיע את נכסיו האישיים ואת חשבונות הבנק שלו לטובת תשלום פיצויים לנפגעי החרם.

אלקין סיפר לחברי חוג תדמור שלהצעת חוק זו הצטרפו ראשי כל הסיעות הציוניות בכנסת מלבד מפלגת העבודה. התגייסות זו של ח”כים מימין ושמאל מפתיעה ונחשבת נדירה בעבודת הכנסת.

בהמשך נאומו שיתף חה”כ אלקין את הקהל בבעיותיו היומיומיות כראש הקואליציה. “אל תאמינו לתקשורת שמדווחת כאילו הקואליציה הנוכחית היא חזקה ודורסנית” אמר אלקין. הוא הסביר שלמרות שיש לליכוד 27 מנדטים בכנסת, הרי שהסיעה כוללת רק תשעה ח”כים “נטו” בלבד. כל השאר הם שרים, סגני שרים, ויו”ר הכנסת. לדבריו קשה להפעיל ולתמרן עם קואליציה כזו, “ובכל יום אני צריך לכבות שריפות”.

אלקין מספר כי הבעיות בקואליציה שמגיעות לידיעת הציבור הן רק מעט מזעיר מכל הבעיות שאיתן הוא מתמודד. “95% מהבעיות של הקואליציה אינן מגיעות לתקשורת, בגלל שאני מצליח לפתור אותן בשקט”. את עבודתו הוא מסכם במלים “אני הגננת של כולם”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כ”ץ ראשון בקו ההתפקדות

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף ת”א צפון מזרח

אריק זיו ויזר

פריימריז 2012 : ניצחון גדול לנתניהו

אלי חזן

איפרגן מבקש למנוע כינוס המרכז היום

אלי חזן

מנכ”ל “ליכוד אנגלוס”: ההצעות לביטול הפריימריס “מביכות”

אלי חזן

ומי לא הגיע למפגש עם נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן