19 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

איש השנה של ליכודניק : דוד ביטן מגן – ראש הממשלה והליכוד

שימו ברקע את מנגינת הסרט ג’ימס בונד. מבחינה פוליטית דמיינו את דוד ביטן – יו”ר הקואליציה וסיעת הליכוד – אומר בקולו העמוק : ביטן. דוד ביטן. הוא איש השנה של ליכודניק.


לליכוד ולקואליציה היו מאז ומתמיד יושבי ראש קואליציה דומיננטיים. גדעון סער ידוע כמי שהביא את הרפורמות הכלכליות של שר האוצר נתניהו. זאב אלקין ידוע כמי שהליכוד בתקופתו לא הפסיד למעשה אף הצבעה. דוד ביטן אמנם הפסיד בהצבעות אך הוא יו”ר קואליציה מזן אחר. כלומר, הוא עושה זאת אחרת.
זה לא רק שלמרות הבעיות קואליציית נתניהו חזקה, אולי מתמיד, בשל הצורך של השותפות הקואליציוניות לא לפרק את הממשלה, אלא גם, ואולי בעיקר, שביטן הוא כבר לא מזמן יו”ר קואליציה אלא שהוא אחד מהמייצגים של הזרם החדש בליכוד יחד עם מירי רגב.
עד לפני שלוש שנים היה ביטן אלמוני ששימש מ”מ מקום ראש העיר בראשון לציון. הוא לא צלח להיכנס לכנסת ב – 2013 אך ב – 2015 נבחר במחוז השפלה ואז הפך לח”כ רגיל שיותר מאוחר התמנה ליו”ר ועדת הכנסת. לכאורה, מסלול שעבור לא מעט מח”כים כמותו. ואז הגיעה השעה למימוש ההבטחה שניתנה לצחי הנגבי : הוא יהפוך מיו”ר הקואליציה [לא מוצלח] לשר בממשלה. ראש הממשלה חיפש וחיפש יו”ר קואליציה ואז ביטן נבחר.

אלא שמה שראש הממשלה לא ידע הוא שביטן יהיה מעבר ליו”ר קואליציה במובן הבנאלי. הוא יהיה למעשה המגן החדש שלו כלפי כלי התקשורת והמתנגדים בליכוד. ביטן עבר ועובר מערוץ לערוץ והוא לא מפסיק לשגע את המראיינים משמאל. הוא גם ארגן לראש הממשלה שני מפגני תמיכה (בעזרתו האדיבה והכל כך אפקטיבית של צורי סיסו, מנכ”ל הליכוד) מאוד משמעותיים ולמעשה הפך לאיש החזק בליכוד לאחר שדווח במצודה שביטן הביא אלפי מתפקדים חדשים. גם התוכנית הדוקומנטארית שעשתה עליו ענת גורן בערוץ 10 לא הזיקה אלא הועילה ומיתגה אותו מאוד. כך למשל, דה מרקר בחר בביטן במקום ה – 9 כאחד מתוך המשפיעים של העיתון.

ביטן דאג מאוד למתווה הנכים שאושר על ידי ראש הממשלה לאחר שלושה ימי דיונים בהשתתפותו וצוות משרדו. מה המשמעות ? שרה”מ למעשה קיבל את עמדת ביטן ואף הוסיף העלאת קצבאות מיידית לנכים קשים ל 4000 ש״ח. מכאן ישנו המשך של מתווה שהוא במובנים רבים היסטורי : בטווח של 3 עד 4 שנים מעלים לכל הנכים את הקצבאות במסגרת תקציב שנתי של 4 מיליארד ש״ח. הפעימות יתואמו על ידי ראש הממשלה והשרים. קצבת הנכות תוצמד לשכר המינימום. בינואר 2018 יעלו כלל הנכים מעל לקו העוני. מה שלא פחות חשוב שיש כאן גם עידוד יציאה לעבודה: לא יקוזזו קצבאות הנכות לנכים שיצאו לעבודה וישתכרו עד 4200 שקלים כך שיחד עם הקצבה בטווח של 3 שנים ישתכרו מעל 8000 שקלים יחד עם הקצבה.

ביטן אמר : “מדובר בבשורה אמיתית לנכים ואני גאה שלאחר 15 שנה שלא עודכנו קצבאות הבאנו בשורה אמיתי לנכים. מדובר בפתרון למצוקה אמתית של מעל 200 אלף אזרחים ואני שמח שראש הממשלה קבל את עמדתי בנושא”.
ביטן נוגע גם בתאגידי המים מתוך מטרה להוריד את המחירים לצרכן ולא נשכח לו את העמידה מול תאגיד השידור הציבורי, כמעט לבד. שהרי ההשפעה ההרסנית של התאגיד המוטה עלולה להדהד עוד שנים רבות.

נסכם ונשאל : האם איש השנה של ליכודניק יהיה שר כבר בשנה הבאה ? שהרי הוא מחזיק בידיו הבטחה מראש הממשלה להתמנות כחבר בממשלה. אין ספק שבשנה הבאה עלינו לטובה נקבל תשובה לשאלה הזאת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק אמיתי מצביע מחל בנשר

אריק זיו ויזר

אושר שקלים בפנייה לשר הביטחון: יש לשנות את הקוד האתי של צה״ל

רועי אזולאי

הפינה הכלכלית: שנת 2021 בסימן ביטקוין ומשבר הקורונה

דניאל נחמיה

ארדן חזק בביטחן הפנים

תומר שמש

ליכודניק משתתף בצערו של ח”כ דוד ביטן במות אחיו

מערכת ליכודניק

חוק המרכולים הוא חוק ברוח ערכי הליכוד

ד"ר אפרים אבן 
דילוג לתוכן