28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אין סובלנות מול טרור

יו”ר הכנסת ח”כ רובי ריבלין אירח את נשיא בית הנבחרים של אל סלבדור, ואמר לו:”ישראל סבורה שמבחנה של דמוקרטיה איננו בגילוי סובלנות כלפי הטרור והמסייעים לו”

יו”ר הכנסת ח”כ רובי ריבלין אירח היום את נשיא בית הנבחרים של אל סלבדור. בדבריו בקבלת הפנים במליאת הכנסת, הזכיר ריבלין את הפיגוע שהתרחש בסן-סלבדור, בירת אל-סלבדור, לפני מספר שבועות, במהלכו תקפו כנופיות טרור אוטובוס נוסעים והעלו אותו באש על יושביו, ואמר כי “המכנה המשותף בינינו אינו רק בהיקף האוכלוסייה ובגודל השטח של מדינותינו. שתי המדינות מוצאות את עצמן שותפות, לכורח ההתמודדות עם טרור הבא משטחן שהוא עניין קיומי”.
 
ריבלין אמר  עוד כי “זוהי מציאות שלדאבוני אתה ואני, משפחותינו וחברינו הקרובים, חווים אותה על בשרנו. גם אנחנו, הישראלים, למודי טרור וגם אנחנו עמדנו עשרות פעמים מול אוטובוסים שרופים ומעלים עשן; גם לנו, כחברה אזרחית וכעם, נותרו צלקות כואבות וזיכרונות קשים”. ריבלין הוסיף כי “גם אתם, כמונו, יודעים עד כמה מורכבת משימה זו למדינה דמוקרטית, שחרתה על דגלה ערכים של חירות וזכויות אדם, ועד כמה קשה להשיגה כאשר הקהילה הבינלאומית אינה מעניקה גיבוי מלא ותמיכה בלתי מתפשרת במאבק זה”. בסיום דבריו, שלח ריבלין ניחומים בשם הכנסת כולה למשפחות ההרוגים, ואיחולי אחלמה לפצועים באל-סלבדור.
 
לדברי ריבלין: “ישראל סבורה שמבחנה של דמוקרטיה איננו בגילוי סובלנות כלפי הטרור והמסייעים לו, אלא בהגנה על זכויותיו של המיעוט, ומתן חופש ביטוי מלא לעמדותיו, גם אם אינן נעימות לאוזניו של הרוב”.
 
ריבלין שיבח את עמיתו, על כך שמנע החלטה קשה בפרלמנט הסלבדורני נגד ישראל לפני כחצי שנה, וכן שהסיר מסדר היום הצעה לגנות את ישראל על רקע אירועי המשט. “מנעת החלטה שטופלת עלינו את האשם הבלעדי לכך שהתהליך המדיני  בינינו ובין הפלסטינים – אינו מתקדם, והדורשת מאיתנו להפקיר את ביטחון אזרחינו תוך התעלמות בוטה מנסיבות החיים שלנו, כאן בישראל. היתה בכך העוז והחוכמה מדינית שלא לאפשר גינוי נמהר נגד ישראל על רקע אירועי המשט הפרובוקטיבי לעזה, בטרם נודעו העובדות לאשורן, והשמעת קול ברור וחד משמעי, נגד אלו המחרחרים מלחמה בחסותה של פעולה הומניטארית מזויפת”.  ריבלין גם הודה לעמיתו על הגיבוי לעמדתה של ישראל, כי היא מסוגלת לחקור את אירועי המשט בעצמה, וללא התערבות בינלאומית”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דנון יוזם כנס חירום לטיפול בבעיית המסתננים

אלי חזן

ח”כ לימור לבנת בתגובה לפרסומים על חידוש המו”מ עם סוריה בימים הקרובים:

אריק זיו ויזר

דנון : מקומם של המסיתים מאחורי סורג ובריח

אלי חזן

גמליאל :”יש להעלות את שיעור המס על החברות הגדולות”

אלי חזן

השבתת הדיג בכנרת לא תאושר סופית עד שלא יובהר נושא הפיצוי לדייגים

אריק זיו ויזר

רגב מציגה : הומאז’ לחגיגה בסנוקר – “לא עם הגרזן”.

אלי חזן
דילוג לתוכן