20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

אין לה מקום בכנסת

פורסם לראשונה ב"ישראל היום"

אם ישראל לא תהיה דמוקרטיה מתגוננת – היא עלולה לא להיות בכלל.

הסרטון החדש שנחשף אתמול בגלי צה"ל לא מפתיע. הוא רק מאשרר את מה שכולנו ידענו: קו אדום נחצה. שמענו בעבר חברי כנסת ערבים שלא גינו פיגועים או שתמכו בפעולות של ארגוני טרור. אבל הפעם נפל דבר: אחת מ־120 חברי הכנסת השתתפה בפיגוע.

לא יועילו אמירות צדקניות בשם חופש הביטוי והבעת עמדות. זועבי לא הביעה עמדה. סביר שאם באותו יום שבו ניסו מחבלי המרמרה לטבוח בחיילי צה"ל היתה זועבי נואמת בכנסת, דבריה היו מקוממים. אבל זהו חלק מחופש הביטוי.

בשם הדמוקרטיה שמעמידה מדינת ישראל לאזרחיה כולם שמענו האשמות נגד חברי הכנסת, שבצדק הצביעו על הטלת סנקציות נגד ח"כ זועבי. האם גם כעת, אחרי התמונות שבהן מונעת זועבי מחיילי צה"ל לפנות פצועים, סבורים "אבירי חופש הביטוי" שהצעדים נגדה היו שגויים?

כל דמוקרטיה בעולם החופשי מתנהגת כדמוקרטיה מתגוננת. ארה"ב ודאי. בריטניה, צרפת ואחרות. אין מדינה בעולם המתירה פעילות חתרנית נגדה, העלולה לסכן את קיומה. ישראל אינה נופלת מכל מדינה אחרת בעולם המערבי החפצה בהמשך קיומו של חופש ביטוי וחופש מחשבה.

 

המחוקק – ולא הכנסת הנוכחית המואשמת ב"לאומנות", אלא הרבה קודם – קבע בחוק יסוד: הכנסת כי "רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה, או במעשיו של האדם… אחד מאלה… תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל" (סעיף 7א' לחוק יסוד: הכנסת). זה בדיוק מה שעשתה זועבי, בתמיכת חבריה לסיעת בל"ד. אתמול חשפו הצילומים את מה שרבים כבר יודעים: לזועבי אין מקום בכנסת הבאה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליווי משטרתי בעת ביקור בהר הבית

אלי חזן

ליכוד במלכוד

אלי חזן

גם תנועת הליכוד צריכה לעשות חשבון נפש לאומי ומפלגתי

אריק זיו ויזר

האמת בחשיפת השקר הגרעיראני

זאב בן-יוסף

זו לא פוליטיקה, זו אנטישמיות

אלי חזן

יהודית ודמוקרטית ?

אלי חזן
דילוג לתוכן