29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

” אין כובשים את ראש הסלע – אם אין קבר במורד “

נאום כבוד וזיכרון לזכר הרוגי המלכות פורצי כלא עכו יום הזיכרון ללוחמי המחתרות 25.4.2012 אותו נשא גיל שמואלי בנוכחותו של ח”כ אקוניס

טקס יום הזיכרון ללוחמי המחתרות אצ”ל ולח”י חלקת פורצי כלא עכו –

 בית העלמין שבי ציון

מאת הביתר”י גיל שמואלי חבר הנהלת הליכוד העולמי

25-4-2012

 

ברשות מוריי ורבותיי

נכבדי סגן יו”ר הכנסת חברנו ח”כ אופיר אקוניס______

משפחות שכולות

לוחמי ולוחמות אצ”ל ולח”י ובני משפחותיהם

כבוד הרב יהושוע הלמן

חברי חברי המחנה הלאומי  

מכובדיי כולם

 

בהתקדש יום הזיכרון ללוחמי המחתרות האצ”ל והלח”י , אנו שבים ומרכינים ראש לזכרם של לוחמי ולוחמות המעמד  , אשר מסרו נפשם למען חרות העם היהודי ותקומת ישראל – ובחרו למרוד בכח בשלטון האימפרייה הבריטית  עד אשר סילקו אותו מארצנו הקדושה . הם הם אשר הורידו את דגל היוניין ג’ק אל מחוץ לגבולות ארצנו , ואשר בעוז רוחם הניפו את דגל האומה העברית או אז שבנו אנו והיינו לעם .

” אין כובשים את ראש הסלע – אם אין קבר במורד ”

על כל נער ונערה עבריים לדעת כי בלי המרד ומאבקם המזויין של לוחמי האצ”ל ולח”י עד תש”ח – לא היתה באה לעם היהודי התקומה והשחרור בתש”ח .

על פי מסמכים היסטוריים רבי ערך הודה הנציב הבריטי האחרון כי כל כוחות הצבא והמשטרה העומדים לרשותו לא היה בהם כדי למנוע את מבצעי ההסתערות של לוחמי הארגון – במסמך זה מודים הבריטים כי כל ריכוזי חילותיהם לא יכלו לעמוד בפני המחתרת העברית הלוחמת – כך ניצח המרד ונכבשה העצמאות .

 

הרוגי המלכות הקבורים כאן בשבי ציון נפלו באחת מפעולות הגבורה הנועזות בתולדות העם היהודי הפריצה לבסטיליה הבריטית מבצר כלא עכו שהוכתרה על ידי משקיפים זרים והעיתונות החופשית כפריצת בית הכלא הגדולה ביותר בהיסטורייה .

אנשי המעש שהובילו את המרד העברי הראשון אחרי התקוממות החשמונאים – זכו לסיים אותו בניצחון . בודדים ונרדפים , גלמודים ומעונים עשו את מלאכתם בכח וברוח  מעטים מול רבים , בנכונות להקרבה עצמית , בהתקוממות בנשק מזויין ביד , בגבורה שאין למעלה ממנה , ולבסוף בהימנעות ממלחמת אחים – יהא אשר יהא .

 הנה קם דור חדש שנתן מדמו ללא חשבון , ללא תלונה  במחתרת , במגור , בכלא , בתאיי העינויים והמוות – עולי הגרדום לימדו אותנו כי הזורעים בדם בחרות יקצורו !

ואלה שמות הרוגי המלכות תשעה מלוחמי האצ”ל ושלושת לוחמי לח”י אשר נדונו למוות בתלייה ואשר במחיצתם אין איש יכול לעמוד בגן עדן – כפי שקבעו חז”ל במסכת פסחים נ- א  :

הראשון לעולי הגרדום – שלמה בן יוסף

מרדכי אלקחי

דב גרונר

יחיאל דרזנר

יעקב וויס

אבשלום חביב

מאיר נקר

קשאני אליעזר

לוחמי חרות ישראל אשר הוצאו להורג בכלא בקהיר :

אליהו חכים ואליהו בית צורי

וביחד עימם נזכור גם את הגיבורים מאיר פיינשטיין  ומשה ברזני איש לח”י אשר יחד לחצו את הרימון לליבם , הרעידו את נפש הנוער העברי ופוצצו עצמם בתא הכלא בירושלים .

שלום יהא על משכבם – ה’ הוא נחלתם .

מדינת ישראל חזקה ובוטחת בחיילי ומפקדי צה”ל המסכנים נפשם וגופם  יום יום , שעה שעה למען ביטחון האומה , אנו בוגרי בית”ר , חברי הנהלת הליכוד העולמי נמשיך לחנך את הנוער היהודי לעלייה , להתיישבות ,לשירות צבאי ולאומי ,  ולהגשמה ציונית – על פי תורתו של ראש בית”ר בכך נוסיף ונחזק את זכותו המוסרית והטבעית של העם היהודי לחיי ביטחון ושלווה במדינתו , בנחלתו ההיסטורית אליה שב אחרי 2000 שנות גלות – שואה ופרוגרומים

 ובכך נקיים הלכה למעשה את משנתם הרוחנית והערכית של גיבורי האומה הקבורים כאן –  

 

יהא  זכרם  ברוך . 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עכשיו זה ברור: ברקת ערך את האירוע שליכד את הליכודניקים

דניאל נחמיה

אצ”י גדרה למען ירושלים

אריק זיו ויזר

כשליאור נפרד מגלעד

אלוף במיל’ ישראל זיו חשף אירוע מודיעיני, האם יעמוד לדין.

אריק זיו ויזר

השר קרא: “להקים במקום ישוב לזכרו של איהאב חטיב”

אריק זיו ויזר

“כשמבקרים כאן רואים שההתיישבות בשומרון היא דבר קבוע”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן