29.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

“אין זה תפקידך לקבוע לוחות זמנים לחקיקה”

יו”ר הכנסת, אדלשטיין ליועמ”ש, בעקבות הנחייתו בעניין הליכי החקיקה בכנסת של חוק שירות וביטחון

 

יו”ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין פנה היום (ד’) ליועמ”ש, יהודה וינשטיין, בעקבות פרסום הבוקר בתקשורת כי האחרון הנחה את רוה”מ ושר הביטחון להוציא לקראת הדיון בבג”ץ בעניין גיוס תלמידי ישיבות “הודעה ברורה מטעם המדינה בה יפורטו כוונותיה ביחס לקידומם האינטנסיבי של הליכי החקיקה, חרף פגרת הקיץ של הכנסת, כמו גם ביעד מוגדר וברור להשלמתם, במידת האפשר”.

התפלאתי מאוד למקרא הדברים אלה והרוח העולה מהם“, כתב אדלשטיין לוינשטיין, “כידוע,משעה שהממשלה הגישה לכנסת הצעת חוק, אין זה תפקידו של היועמ”ש ואף לא של ראש הממשלה והשרים לקבוע את לוחות הזמנים לחקיקה. תפקידים אלה נתונים בידי יושב ראש הוועדה הרלוונטית ויושב ראש הכנסת, שהוא אשר קובע את סדר יומה של הכנסת וקובע מתי תועלה הצעת חוק להצבעה בקריאה השנייה והשלישית“.

אדלשטיין הבהיר בהמשך מכתבו את חשיבות הדיון המקיף בכל חוק: ” הדיון בהצעות חוק בוועדות הכנסת ובמליאתה אינו בבחינת “תחנת מעבר” פורמלית שיש לחלוף בה בדרך מהחלטת הממשלה ועד לדיון בבית המשפט העליון. תפקידן של הכנסת וועדותיה הוא לבחון את הצעות החוק שמגישה הממשלה, לקיים בהן דיון ציבורי תוך שמיעת כל הגורמים הנוגעים בדבר, גם אלה שלא נשמעו בממשלה, ולהפעיל שיקול דעת ביחס להסדרים המוצעים. חשיבותו של הדיון בכנסת היא אף בפומביות ובשקיפות שבה הדיונים מתנהלים לעומת הדיונים בממשלה, ולא אחת הממשלה עצמה, כתוצאה מדיונים אלה, משנה את עמדתה ומסכימה להכנסת תיקונים שונים להצעותיה.”.

בהמשך הביע אדלשטיין תמיהה שמכתבו של היועמ”ש יוצא לאחר שהמדינה כבר הועמדה על האופן הלא ראוי שבו היא הודיעה לבית המשפט כי בכוונתה להשלים את החקיקה בכנסת עד לסוף כנס הקיץ, וזאת ללא כל תיאום עם הכנסת ועם הגורמים המופקדים על סדר יומה.

אדלשטיין חתם את מכתבו כשהוא מציין כי דחיפות הנושא ברורה לו וליו”ר הוועדה הדנה בהצ”ח זו. ולפיכך הותר לוועדה לקיים ישיבות גם בתקופת הפגרה, כפי שהיא אכן עושה. אולם, לא ייתכן שהדבר יבוא על חשבון הליך חקיקה תקין וראוי, אשר קיומו הוא אינטרס מובהק גם של הממשלה, בוודאי בנושא שאף בית המשפט הגדירו כמצוי באחד התפרים הרגישים ביותר של החברה הישראלית, ואולי הרגיש מכולם“.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שאמה קורא לסדר חברות מחרימות

אריק זיו ויזר

פרשת ילדי תימן נפתחת מחדש

אריק זיו ויזר

רובי לא שכח את גלעד שליט

אריק זיו ויזר

האיחוד האירופי ליו”ר הכנסת: לא מקבלים את הדה-לגיטימציה כלפי ישראל

אריק זיו ויזר

ח”כ שאמה מביע סולידאריות מוחלטת עם אריאל

אריק זיו ויזר

ח”כ אקוניס משיב על הצעת אי האמון:”צריך להיכנס לפרופורציות. רמת שלמה היא לא הבעיה האסטרטגית שמאיימת על שלום העולם”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן