33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

איך מונעים את רצח האשה הבאה?

זו השאלה עליה התמקדה יו”ר הועדה לקידום המעמד באישה ציפי חוטובלי בדיון שקיימה הוועדה בכנסת

“איך מונעים את רצח האשה הבאה? זוהי השאלה שאנו חייבים לתת עליה מענה”, אמרה יו”ר הוועדה לקידום מעמד האשה ציפי חוטובלי, בדיון הוועדה היום על רקע מקרי הרצח של נשים שארעו לאחרונה בלוד. יו”ר הוועדה ציפי חוטובלי: “שורש ואבי כל חטא הוא מחסור בתקני הרווחה בלוד. עלינו לדאוג להסברה בבתי ספר ומסגדים על מנת לסייע לפרוץ את קשר השתיקה. חשוב שלנשים יהיה מענה כשהן מרגישות מאויימות. המטרה שלכל רצח תהיה כתובת ברורה כדי שהרוצח ישלם את המחיר”.
 
ראש הוועדה הקרואה של לוד, אילן הררי דיווח שנתוני הפשיעה בעיר בשנתיים וחצי האחרונות דווקא במגמת ירידה. עם זאת השנה ארעו 9 מקרי רצח בעיר, 3 מתוכם נשים. הררי דוגל בתוכנית ארוכת טווח, עליה הוא שוקד בימים אלה, שתמסד את השכונות בהן גרה מרבית האוכלוסייה הערבית. ביום א’ הקרוב תובא ההצעה בפני הממשלה. ההצעה עוסקת בסלילת כבישים ומדרכות, מתנ”ס ותאורה.
 
יו”ר הוועדה ציפי חוטובלי הקשתה: “כביש וגינה פורחת ימנעו את הרצח הבא? מדובר בפיקוח נפש. האם לאשה מאויימת בלוד יש כתובת לפנות אליה? האם יד לכם מיקלט לנשים?”
ראש העירייה, אילן הררי: “אשה מאויימת צריכה להגיע למשטרה תוך דקה”.
יו”ר הוועדה חוטובלי: “איך נותנים להן כלים לכך? הן חיות בקהילה בה הן מפחדות. אם אין עובדת סוציאלית דוברת ערבית, אולי היא לא מודעת לכך שעליה להתלונן?”
 
תת ניצב יעקב ברייט, נציג המשטרה הבהיר שתיקי רצח אינם נסגרים לעולם. לדבריו נשים שפונות למשטרה באופן גלוי מסומנות, ובני משפחה עלולים להאשימן בכך. לכן לא כל דבר צריך להעשות בחזית ובפומבי. אנו יודעים ליצור קשר גם בדרכים אחרות. החשש אצלן בבית גובר על אית המחוקק. יש חקירות סמויות וגלויות. צריך להבין שאנחנו רק התחנה הסופית. חינוך, כבישים ומתנ”סים זה לא בחצרנו”.
 
ח”כ ג’מאל זחלקה: “כל רצח זה כישלון איום. יש בחברה שלנו, כמו בכל חברה, גברים מנוולים. יש אתוס של גבריות שאני מקווה שהמאה ה-21 תמחק. צריך גבריות חדשה. חמור מאד שנציג המשטרה אומר שהם התחנה האחרונה. אם זו התפיסה במשטרה, אז צריך להתכונן לרצח הבא. תפקיד המשטרה ליצור הרתאה. ב-99% מהמקרים של רצח בתוך המשפחה יודעים מי הרוצח וצריך להשיג ראיות. זו רק שאלה של הקצאת משאבים וסדרי עדיפויות”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ אופיר אקוניס מעודד את התחרות בערוצי התקשורת

אריק זיו ויזר

שאמה הכהן מחובר למצביעיו 24 שעות

אריק זיו ויזר

יולי אדלשטיין מדיב על דברי אולמרט

אריק זיו ויזר

“אתם שגרירינו הנאמנים במאבקה של הציונות בזירה העולמית”

אריק זיו ויזר

יום הקשיש הבינלאומי אורגן ע”י המשרד לענייני גמלאים בכנסת

אריק זיו ויזר

במקום להתלכד לאחר הפיגוע: ליברמן תוקף את הממשלה

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן