18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי באנר ראשי דעות

איך אביע אמון במערכת בעייתית?

אמון, זה מושג שצץ בחוסר הקשר פעמים רבות בחיינו, ולמרות שאימון נרכש כתוצאה מפעולות רבות שמייצרות את הרגשת האימון, יש שדורשים מאתנו הבעת אימון עיוורת ובלי מסויגת, כאמור נדרשת לרוב ע”י מערכות או גופים שמחויבים לשקף את האימון, אם כי בישראל נראה שישנם שופרות שמבקשים לכפות עלינו את האימון תוך התעלמות מדרישות היסוד של הדמוקרטיה.

כאשר אומרים יש לי אימון מלא במערכת המשפט או בזרועות אכיפת החוק, אני מרים גבה ומתחיל לשאול את השאלות המתבקשות, האם האמון הזה כולל הדלפות מתוך חדרי החקירות תוך כדי ניהול החקירה? או אולי ענישה של אדם בעבירה שרבים אחרים חוטאים בה ולא נענשים, או ניהול מערכות בניגוד עניינים מובהק כאשר נאסר על אחרים ולו בשל הספק של אולי ניגוד עניינים .

הבה נשחה לתוך עומק הדברים שלא נטעה בנתונים, מערכת המשפט לפני שמחייבים אותי להביע בה אימון, היא חייבת לפעול בשקיפות ומבלי שיוסתר מהאזרח אף פרט על פעילותה, נתחיל בקרבה המשפחתית של השופטים וזה נושא שאיש אינו נוגע בו, כי בכל מערכת אחרת העסקת בני משפחה באותו מקום נחשב לחריגה מהתקן, אפילו אוסרים על שר למנות חבר מרכז ממפלגתו אפילו שאין ביניהם קרבה משפחתית כלשהיא, אך מה שאסור לכלל כנראה מותר לשופטים, וזה לא נעצר שם שהרי השופטים גם מסדרים ג’ובים לילדיהם בפרקליטות המדינה, שבוודאי לא יהיה שופט שיהיה לו נעים להיות קשוח עם פרקליט שהוא בן של עמיתו לכיסא המשפט, ומה שאשמור לך היום תשמור לי בעתיד .

 

דמות שדורשת אימון שלא ראויה לו זה היועץ המשפטי לממשלה, שבעת בחירתו לתפקיד הסתיר מידע חיוני מועדת האיתור שאם היה נחשף בשעתו ספק אם היה זוכה בתפקיד, ממשיך היום להילחם על איסור פרסום ההקלטות בינו לבין אשכנזי, שאם אין בהם הרבה מה להסתיר לכאורה לא הייתה לו סיבה להסתיר, החלטות שנויות במחלוקת שאם היו מתקבלות בכובד ראש, לא היו מגיעות למקום אליו הגיעו, מאבקי כוח עם שר המשפטים כדי למנוע מינוי של פרקליט מדינה שלא מבני חסותו, ובסוף לוקח את התפקיד בשבי וממנה את עצמו למשנה לפרקליט המדינה, וממלא בניגוד עניינים תפקיד היועץ המשפטי לממשלה וגם מ”מ פרקליט המדינה, שני תפקידים שצריכים להתייעץ ולהציג עמדות שונות, להתווכח עליהן ולהגיע לעמדה מגובשת אחת שתוכיח את יעילותה בפני בית המשפט, ולא רק זו אלא גם פרקליט המדינה צריך לקבל החלטות שגם לפעמים נוגעות לתפקודו של היועץ המשפטי, כמו הפרשה הנידונה היום של קלטות מנדלבליט אשכנזי, איך בדיוק אתה מבקש ממני כאזרח להביע אימון במי שנוטל לידיו את הכוח להחליט החלטות בנוגע לחטאיו לכאורה?   

מנהל תקין ויושר ציבורי לא צריך להיות יחסי אלא גורף, אם לקחת על עצמך תפקיד בעל דרישות של טוהר מידות גבוה, אסור לך להתלכלך אפילו בזוטרות, כי אם לא תדע לגרום לי לכבד אותך ולכבד את התנהלותך הציבורית, אל תצפה ממני ליראת כבוד או לבלוע את הסכין מבלי להראות סימני כאב, וגם אם כל שופרות התקשורת יזמרו שירי  הלל לכבודכם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השכל עבור ההתיישבות בשומרון

אריק זיו

הפעם : חייבים גישה אחרת כלפי החרדים

אביגדור הדר

אגף קשרי חוץ מציג : סדנת הסברה

אריק זיו ויזר

השחרור משעבוד

אלי חזן

פרשת פינחס –”במקום שאין אנשים, השתדל להיות איש”( אבות נ,ה)

אלי כהן

צעירים? מוזמנים להרמת כוסית של מטה הסברה צעירה בחמישי הקרוב

עינר אביב
דילוג לתוכן