24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

איוולת שקד – מאה ימים בתפקיד

איילת שקד מתגלה יותר ויותר ככישלון פוליטי

 

נחשו מה התאריך היום: 100 ימים. מאה ימים להשבעת הממשלה.

חוסר שביעות הרצון של הציבור מהמערכת המשפטית עומד על סף תיעוב. מאה ימי החסד של שרת המשפטים שקד נגמרים היום. ואם נשפוט את פועלה של שרת המשפטים הרי שהציון אפילו לא קרוב ל’עובר’. להלן תזכורת ברשימה קצרה של אירועי התקופה האחרונה:

נער צעיר שנולד למשפחה דלת אמצעים, נפגע בתאונה חמורה בה תיק החקירה נסגר באופן מפתיע, נפתח באופן מפתיע ויתכן שיסגר שוב. ומה עם הנהגת? ובכן, הנהגת החשודה, שני פלטי-שולץ, מסתובבת חופשי. היא התחתנה מאז והקימה משפחה ואצלה הכל בסדר. הוריה אירגנו לה חתונה חתונה. המון אורחים הגיעו – אפילו אורחת בעלת ייחוס חשוב מאוד. ישאלו התמימים הכיצד זה שבחורה צעירה זוכה להגנת התקשורת? ובכן, מדובר על תאונה שהתרחשה בשנת 2005, בימים בהם המדינה נשלטה בידי עיתון אחד שלא נזכיר את שמו. לפניכם ידיעה תקשורתית ופוסט, הסיקו לבד את המסקנות.

Palti_Mozes

אכן כן. קראתם נכון: הדס מוזס, זו שהתפרסמה בעקבות פוסט בכייני שפרסמה בפייסבוק כתגובה לחשיפת ראש הממשלה שאביה נוני הוא העומד מאחורי מסע הכפשה, הגיעה לחתונת הנהגת שני פלטי-שולץ שכיום זוכה לגיבוי תקשורתי עצום.
גם אם מדובר בטיוח חמור וגם אם לאו, נדרשת התייחסות של מספר גורמים כגון משטרת ישראל, מח”ש, פרקליטות המדינה ומעל לכל – שרת המשפטים. אבל ששרת המשפטים תצא נגד הבוס נוני? הרי רק בחודש נובמבר האחרון יזמה איילת שקד ביחד עם איתן כבל חקיקה בלתי דמוקרטית בעליל שנועדה לסגור את המתחרה של ‘ידיעות אחרונות’ – ‘ישראל היום’, אז ששקד תצא נגד הבת של הבעלים? חלילה וחס.

לא נפרט כאן את שלל הדוגמאות הנוספות אך נציין את כשלונות המערכת המשפטית והעומדת בראשה איילת שקד בראשי פרקים:

• פרשת אשכנזי, מהחמורות בפרשות ישראל בה הדרג הצבאי חותר נגד הדרג המדיני, מטוייחת גם היא.

• פרשת רונאל פישר ופרקליטת מחוז ת”א רות דוד, נמרחת בצורה תמוהה למרות חשיבותה.

• 1,200 מסתננים ישוחררו וישנו את מאזן האימה בשכונות דרום ת”א תודות לביטול בבג”ץ (בפעם השלישית) של חוק שנחקק כדת וכדין.

• ה”שקיפות הנדרשת בועדה למינוי שופטים” עליה דיברה שקד ללא הרף, לא הגיעה עם מינויה.

• יועץ משפטי שמשמש כ”רשות-על” (שהוא ייצא נגד שוהים בלתי חוקיים? הוא הרי העסיק אחת כזו בביתו).

לצערי קצרה היריעה מפירוט שלל הכשלים שנוגעים למערכות אכיפת החוק ובראשם למערכת המשפטית עליה מופקדת שרת המשפטים. כמה היא התראיינה, כמה היא דיברה בגנות בג”צ, כמה היא הבטיחה לייצג נאמנה את מתיישבי יהודה ושומרון אך גם הם כבר לא יזכרו אותה בבחירות הבאות לאחר שלא עמדה לצידם לאחרונה ואפשרה את הריסת בתי דריינוף בבית-אל. 

מאה ימי החסד של שקד עומדים בסימן חוסר ניסיון שגובל בנאיביות ובעיקר בהיעדר היכולת לבצע רפורמות תואמות אג’נדה.
ומילה עלינו: הגיע הזמן לביקורת אמיתית. תפסיקו להתייחס לקנקן (שגם על זה אפשר לחלוק) ותתחילו להתייחס לתוכן. שאלו שאלות כמו מה השתפר במערכת המשפט ובכלל, האם מדינת ישראל שנתברכה בטובי המשפטנים ועורכי הדין, לא ראויה לשרת משפטים טובה יותר.
חודש אלול כעת, חודש של חשבון נפש בעם ישראל. מן הראוי שגם איילת שקד תבצע חשבון נפש, תניח את המפתחות ותגאל אותנו מהברדק החובבני הזה. או כמו שנכתב בספר משלי: ” מְכַסֶּה פְשָׁעָיו לֹא יַצְלִיחַ; וּמוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם ” .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשת ויגש- נטיית הלב משפיעה על ראיית האמת

אלי כהן

היום בו אלטלנה עלתה באש

אריק זיו ויזר

בזכות ולא בחסד

מורן שמואלוף

עצמאות 65 : בין חזונו של הרצל לבין עצמאותנו האישית

אלי חזן

התנ”ך מקור הצדק

אריק זיו ויזר

ימי התום

אלי חזן
דילוג לתוכן