27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר לקריאה שניה ושלישית:סנקציות למחרימי ישראל

 

ועדת חוקה חוק  ומשפט אישרה  לקריאה שניה ושלישית, את הצעת החוק של יו”ר הקואליציה ח”כ זאב אלקין וקבוצת ח”כים נוספים מהקואליציה ומהאופוזיציה האוסרת הטלת חרם מחמת קשר עם מדינת ישראל.

החוק חל על מי שיוזם או מעודד הטלת חרם על יחידים, מפעלים, חברות, וארגונים בכל שטחי מדינת ישראל כולל יהודה ושומרון. בארה”ב קיים חוק האוסר על אזרחיה להשתתף בחרמות המוטלים על מדינות ידידותיות ובהן גם ישראל. הפרת החוק בארה”ב גוררת עונש מאסר וקנסות כבדים. נראה שלאור המציאות בישראל, נדרש חוק דומה שיחול גם על אזרחים ישראליים.

על פי הצעת החוק, יוזמה לחרם כלכלי,אקדמי או תרבותי על מדינת ישראל,או גוף ישראלי,או גוף הנמצא ביו”ש, תוגדר כעוולה אזרחית ואותו הגוף יוכל לתבוע פיצויים שאינם תלויים בשיעור הנזק מיוזם או מעודד החרם.

בנוסף,מאפשר החוק לשר האוצר למנוע מאותם גופים המשתתפים בחרם על מדינת ישראל או על יו”ש,לגשת למכרזים ממשלתיים.(סעיף זה נולד בעקבות פרוייקט הקמת העיר רוואבי).

כמו כן, מסתכנות החברות בסנקציות שיכול שר האוצר להטיל עליהן,שישללו מהן הטבות מהמדינה, ובהן:

  1. –          זכאות לקבלת כספים ממפעל הפיס

–          תמיכות כספיות מהמדינה

–          ערבויות מטעם המדינה

–          הטבות לפי חוק לעידוד השקעות הון

–          הטבות לפי חוק עידוד מחקר ופיתוח בתעשייה

–          הטבות ממס הכנסה

יו”ר הקואליציה, ח”כ זאב אלקין,יוזם החוק:” לא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תאפשר פגיעה במעמדה ובאזרחיה. החוק הזה הוא מוסרי מדרגה ראשונה ובא לתת מענה לתופעת החרמות המתפשטת לצערנו בזמן האחרון. יצרנו בחוק איזון הולם בין חופש הביטוי לבין הגנה לגיטימית על משינת ישראל תוך מתן פיצוי לנפגעי החרמות. אין שום סיבה שהחוק האמריקאי יגן על מדינת ישראל ויעניש קשה אזרח או חברה אמריקאית שלקחו חלק בחרם על ישראל ומדינת ישראל תשב בחיבוק ידיים מול אזרח או גוף ישראלי שקוראים לאותו אזרח אמריקאי לקחת חלק בחרם עלינו.”

על פי דברי ההסבר: האיזון בין טובת הציבור והמדינה לבין חירויות הפרט בא לידי ביטוי בהגבלת תחולת החוק על יזמי חרמות או מקדמי חרמות, תוך הימנעות מהגדרת שיקולי הפרט בבואו לבחור לרכוש מוצר או שירות כחרם על פי חוק זה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ גלעד ארדן :משרד החינוך מפקיר את חיי התלמידים

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת : יש לעגן בחקיקה איזונים רחבים ביחס לחוק חופש המידע

אלי חזן

ח”כ גדעון סער מסר את תשובת הליכוד ליו”ר צוות המשא ומתן של ישראל ביתנו ח”כ סטס מיסז’ניקוב

אריק זיו ויזר

ועדת הכנסת תדון בביקור חברי הכנסת הערבים בלוב

אריק זיו ויזר

יו”ר הכנסת חשף תבליט מנורה בבית שערים: “אם לא נדע מאין באנו, נתקשה לדעת לאן אנו הולכים”

אריק זיו ויזר

נורית קורן – עם הפנים לאזרח

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן