20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר חוק "עידוד התיישבות"

מליאת הכנסת אישרה היום (ב) את הצעת חוק "עידוד התיישבות" של יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד ויו"ר שדולת ארץ ישראל, ח"כ זאב אלקין ומרכז הקואליציה בוועדת כספים ח"כ ציון פיניאן. הצעת החוק מוסיפה את המושג "עידוד התיישבות" לשורה של מטרות עליהן זכאיות עמותות לקבל הטבות במס.

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד ח"כ זאב אלקין:" אני שמח שהכנסת העבירה את אחד החוקים היותר צודקים במדינה ובכך שמה סוף לאבסורד שנמשך שנים. עידוד התיישבות אינה מילה גסה וחשוב שבמדינת ישראל יחקק חוק שמיטיב עם התורמים להתיישבות.חבל שסיעות הבית, כמו למשל העבודה,שחרטה על דגלה בעבר את נושא ההתיישבות מסרבות לתמוך בחוק שיסייע ליישובי הנגב והגליל רק בגלל פחד שהחוק יעודד בניה גם במעלה אדומים,גוש עציון ואריאל."

 

כיום, על מנת לעודד תרומות פרטיות לעמותות, מעניקה המדינה הטבות במס לאותם תורמים בתנאי שהתרומה ניתנת לעמותה שעונה על העדיפויות הלאומיות של מדינת ישראל אשר נקבעים על ידי מדיניות הממשלה. בחוק ישנה רשימה ארוכה של מטרות ובהן דת, תרבות, מדע, רווחה, בריאות ועוד.

 

נוצר אבסורד בו דווקא עידוד התיישבות בישראל אינו מופיע בחוק למרות שהוא נמצא בעדיפות לאומית ראשונה במעלה על פי מדיניות הממשלה. עמותות שבאות להקים מסגדים חדשים, כמו למשל התנועה האסלאמית, או עמותות אסלאמיות שמגייסות צדקה ואחר כך הכסף מועבר לחמאס, מקבלות הטבות במס (על בסיס זה שמדובר בדת, תרבות וכיו"ב) בעוד עמותות שבאות ליישב את הנגב והגליל נופלות בין הכסאות ללא מענה. (עמותות כגון אילים, אור וכו')

הצעת החוק באה לתקן את העוול הזה ולהכניס את "עידוד ההתיישבות" בחקיקה ראשית לחוק הקיים.

 

מתוך דברי ההסבר: "בתוך שלל המטרות, בולטות בהעדרן מטרות של חיזוק הציונות ועידוד ההתיישבות הציונית. בימים אלו של שחיקה מתמדת בערכים בכלל, ובערכי הציונות וההתיישבות בפרט, ראוי להשיב לערכים אלו את בכורתם ולהעמידם במקום הראוי להם. "



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר סילבן שלום נטל חלק בטקס הפרידה מאבי חסון ז"ל

אלי חזן

יו"ר ועדת החו"ב: "אין פתרון? לא מקובל עליי"

Gilad Trugbild

ריבלין חוגג בעוטף עזה: המימונה היא חג האמונה

אריק זיו ויזר

ח"כ סער : הממשלה המקרטעת הגיעה לסוף דרכה

אריק זיו ויזר

העצמאות של קיש

אריק זיו ויזר

ח"כ נאוה בוקר נגד משרד המשפטים – טייק one

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן