19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר בקריאה ראשונה:חוק נוסף ליישום מסקנות ועדת החקירה לטיפול במפוני גוש קטיף

הכנסת אשרה הערב ( ג) בקריאה ראשונה ללא מתנגדים הצעת חוק של יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד,ח"כ זאב אלקין, שלישית  בסדרה, הבאה ליישם את מסקנות ועדת החקירה הממלכתית לטיפול במפוני גוש קטיף.

בעת פינוי גוש קטיף עסקים רבים ושטחי חקלאות רבים הועתקו למקום חדש. הפיצוי שקיבלו בעלי העסקים והחקלאים תאם לערך העסק ולהכנסתו בגוש קטיף עצמו. אולם, נוכחנו לדעת כי סכום הכסף שהתקבל בפיצוי על עסק בגוש קטיף אינו זהה לשווי עלות הקמתו מחדש של העסק במקום אליו הועתק.

 

חוק זה בא לתקן את המעוות ולאפשר לאותם בעלי עסקים וחקלאים לקבל את סכום הפער מהמדינה, אשר יקנה להם את היכולת לבנות את העסק מחדש ולכלכל את משפחתם כראוי. כל מפונה יוכל להגיש בקשה לגבי עסק שהועתק או עתיד להיות מועתק וועדה מיוחדת תבחן כל מקרה לגופו.

 

הצעת החוק מסתמכת על הנאמר בדו"ח ועדת החקירה הממלכתית,שם נאמר: "זוהי חובתה הבסיסית של המדינה שפינתה את העסקים מן האזור המופנה,לאפשר לכל מי שחפץ בכך,להקים את בית העסק מחדש,באזור הייחוס, וזאת ללא כל עלות הכרחית נוספת מצדו."

יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין:" שיקום מגורשי גוש קטיף הוא באחריות המדינה.אלו כספים המגיעים למגורשים לא בחסד כי אם בזכות.מדינת ישראל היא זאת ששלחה את המתיישבים לגוש קטיף,ולכן בבואה לפנות אותם מחויבת המדינה לאפשר לכל אחד ואחת מהמתיישבים לחזור למסלול חייהם לאחר טראומת הגירוש."

 

לקראת הקריאה השניה והשלישית יתווספו לחוק זה נושאים נוספים שהועלו בוועדת החקירה הממלכתית וטרם עוגנו בחוק. בין היתר יעסקו בסמכויות הוועדה המיוחדת לטיפול במגורשים ופתרון סופי לחקלאים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדחת יור דיסקונט

אריק זיו ויזר

יולי אדלשטיין : פוליטיקה חדשה באמת

אלי חזן

הנחמדיזם הלא סובייטי בעליל

אריק זיו ויזר

ריבלין: בנִיה בא"י אינה פעולת תגמול או נקם, נוסיף לבנות בכל מקום ובכל זמן

אריק זיו ויזר

מירי רגב בתגובה לדו"ח נגיד בנק ישראל

אריק זיו ויזר

ח"כ יריב לוין בפניה לשר המשפטים: הקם צוות לבחינה מחדש של דו"ח ששון

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן