18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

אושר בטרומית: יוסדרו גופי השירות הלאומי

הכנסת אשרה היום (ד) את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה המסדירה את פעילותם של הגופים המטפלים בשירות הלאומי בישראל.

יו"ר הקואליציה,ח"כ אלקין,יוזם החוק:" ישנה חשיבות עצומה לשירות הלאומי במדינת ישראל. גופי השירות הלאומי יוסדרו על מנת שפעילותם תעוגן בחוק ותבטיח את השתלבותם הראויה של מתנדבי השירות הלאומי במקומות המתאימים להם תוך ליווי המתנדבים ופיקוח על זכויותיהם. כך נגשים את חובתינו המוסרית לאפשר למי שלא משרת בצה"ל לתרום למדינת ישראל".

 

ח"כ אלקין התייחס גם להתנגדותם של חברי קדימה והעבודה לחוק המוצע ואמר:"מצער שקדימה והעבודה חברו לח"כ טיבי ולח"כים הערבים שאינם מעוניינים בכך שערביי ישראל יתנדבו גם הם בשירות הלאומי. הצבעתם מוכיחה שוב את העובדה שמדובר במפלגות ללא אג'נדה חברתית ברורה שמנסות לקושש מנדטים על ידי כותרות בתקשורת."

 

החוק בא להבטיח את הטיפול הנאות באותם מתנדבים,איתור והתאמה של המתנדבים והמוסדות בהם יתנדבו ופיקוח על תקופת ההתנדבות. הגופים המוכרים יהיו בנוסף אחראים להבטחת הזכויות והתנאים של המתנדבים במהלך השירות הלאומי. בנוסף, במידה ומקום שיבוץ, כולל משרד ממשלתי, ידרוש כי מתנדב יעבור הכשרה על מנת לבצע את השירות כראוי, ההכשרה תתבצע באמצעות הגוף המוכר. פעולות אלו יעשו תוך התחשבות והתאמה להשקפת עולמם של המתנדבים.

החוק מסמיך את השר שימונה לצורך ביצוע חוק זה לקבוע תנאי סף להכרה בגופים מוכרים חדשים בין היתר ייבחן ניסיון הגוף בהפעלת מתנדבים וחוסן כלכלי, וכי מטרות הגוף המוכר יתאמו את ערכי מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מדוע השר דרעי לצדו של המבוקש עזמי בשארה?

אריאל אילוז

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין- הראשון בחקיקה!

אריק זיו ויזר

לוין מקרב בני הנוער לתחרויות הספורט

אריק זיו ויזר

דברי יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, במליאה לזכרו של רבין ז"ל

אריק זיו ויזר

קריאה לעזרה לעודה טראבין

אלי חזן

אקוניס ממשיכו של יורם ארידור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן