32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

אושפיזין יוסף – שנה לבניית מצבת קבר יוסף


"כמו שיוסף שבר את הטומאה במצרים, כך יכול לשבור את מאות המליונים שרוצים לפגוע בעם ישראל" ‏

 

למעלה מ-3,000 מרחבי הארץ השתתפו אמש (ב) בכניסה מיוחדת לקבר יוסף לרגל "אושפיזין יוסף" בחג הסוכות, כניסה שהתקיימה באישור וליווי צה"ל ואורגנה ע"י המועצה האזורית שומרון ואגודת "שכם אחד".

בין הנכנסים רב השומרון הרב אליקים לבנון, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה,  יו"ר הליכוד העולמי ח"כ  דני דנון ומשלחת של ראשי הליכוד בטורקיה, רבנים ומקובלים.

אנשי אגף שפ"ע במועצת שומרון ואגודת "שכם אחד" בנו החצר הקבר סוכה גדולה בה הוגשו שתיה ועוגות לציבור האלפים.

להתרגשות מיוחדת בקרב האזרחים והחיילים  זכתה הגעתו של האדמו"ר מקאליב, רבי מנחם מנדל טאוב,   בן הלמעלה מתשעים.

האדמו"ר, מדמויות המופת ומזקני האדמו"רים בעולם, הינו ניצול שואה שאיבד  את רוב בני משפחתו באושוויץ, ואף עבר במחנה עינויים וניסויים כימיים המונעים מזקנו לצמוח.

האדמו"ר מקאליב הוא אחד מגדולי מנציחי השואה כיום. הוא תיקן את אמירת שמע ישראל בסיום כל תפילה לזכר הניספים, וכמו כן מעודד אמירת "שמע ישראל" כזכר לקדושי השואה בסיום עצרות המוניות בציבור הדתי והחרדי. בשנים האחרונות הוא החל במפעל אנציקלופדיה לשואה לציבור החרדי ופועל להקמת מוזיאון לשואה עבור הציבור החרדי, שיהיה מוזיאון משלים ליד ושם.

האדמו"ר התרפק על מצבת קבר יוסף בהתרגשות והתפלל ארוכות. לאחר מכן אמר:

"עם ישראל עבר את השואה, מיליונים הלכו על קידוש ה'. יש מסך המבדיל חס ושלום בינינו  ובין הקדוש  ברוך הוא ויש לשבור אותו. יוסף   הצדיק צועק ל-ה': אני מסרתי נפשי עם כלל ישראל,  יש לי זכות   להתפלל   על עם ישראל, שיהיה ישועות לכלל ישראל.  כלל ישראל  לא יכולים לסבול יותר, שלא ישפך יותר דם מעם ישראל.  כשהייתי באושוויץ ובגטו לפני 65 שנים, לא חלמנו   שעדיין המשיח לא יבוא. ריבונו של עולם, פה יש לך את יוסף הצדיק, כמו ששבר את הטומאה במצרים, כך יכול לשבור את מאות  המליונים שרוצים לפגוע בעם ישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר:   עם  ישראל מגיע מהמוניו ומגיע את הכמיהה העזה שלו לקברו של יוסף הצדיק.   כאן, מקברו של יוסף הצדיק, אני קורא לממשלת ישראל לתקן את המעוות ולחזור ולאפשר את השהייה היהודית הקבועה בקבר יוסף, לאפשר להגיע 24 שעות, להחזיר את הישיבה והשליטה  מלאה בקבר יוסף. דבר שעוגן אפילו בהסכמי אוסלו, שם נקבע שקבר יוסף ישאר בשליטה מלאה של מדינת ישראל".

ח"כ דני דנון  אמר לאחר התפילה: תמיד  מרגש לבוא לפה, למקום הקדוש,  לראות את העצמה של אלפי האנשים שבאים לפה להתפלל.  אני מחכה שנבוא לפה ביום,  לא בלילה, בצורה גאה, עם אוטוסטראדה  שתוביל   יהודים להתפלל פה. אני מאמין שבעוד שנים שנספר לילדינו שבאנו לפה בלילה הם לא יאמינו, כי יהיה פשוט שמגיעים באופן חופשי בכל עת להתפלל בקבר יוסף".

רב השומרון הרב אליקים לבנון התייחס בדבריו גם לנושא גלעד שליט: "יש לנו את הזכות לעמוד כאן ביום המיוחד הזה בחג הסכות.   הזכות   המיוחדת של יוסף היא לכבוד ולמגר את אוייבי עם ישראל. מצד אחד לצאת מן הבור,  להנצל מהעקרבים והנחשים שבבור, ולכן אנו שמחים שגלעד שליט יוצא מן הבור. יחד עם זאת אנחנו מתפללים  בזכות יוסף הצדיק המחבלים שישוחררו ימוגרו וייעלמו ולא יזיקו לעם ישראל.   בעזרת ה' קידוש  ה' יגבר על חילול  ה' ו נזכה לראות את עם ישראל יושב כאן בשכם".

הכניסה ההמונית התקיימה שנה לאחר בנייתה מחדש בחול המועד סוכות אשתקד של  מצבתו של יוסף הצדיק, שנהרסה ע"י הרשות הפלשתינית.

כזכור, במבצע הנדסי מורכב ורגיש, לאורך כל ליל מוצ"ש, הוקמה מחדש המצבה שעל קבר יוסף במבצע משותף של אנשי המועצה אזורית שומרון, אגודת ,שכם אחד" והמועצה הדתית שומרון בשיתוף וסיוע קציני וחיילי חטיבת שומרון וכן אנשי המנהל האזרחי.

את המצבה בנו והרכיבו אנשי חברת הבניה "הר כביר" מאלון מורה. במבצע הנדסי מורכב, בסיוע מנופים וקונסטרוקציות מיוחדות שנבנו לצורך המבצע, הוכנסה המצבה במשקל 5 טון לתוך מבנה מתחם הקבר העתיק ונבנתה מחדש על המיקום המדוייק בו היתה המצבה המקורית, שנותצה, רוסקה ונשרפה ע"י פורעי הרשות הפלשתינית.

ההתרגשות הרבה הקיפה גם את האזרחים וגם את החיילים במקום. חיילים רבים התפללו וקראו בספר התהילים יחד עם האזרחים, חיילים רבים התפללו עם דמעות התרגשות בעינים.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הודה לחטיבת שומרון ולמרחב שומרון על אבטחת קהל ההמונים.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנה היא מגיעה : הליכודיאדה השלישית

עינר אביב

נאום כבוד לזכר פורצי כלא עכו לוחמי אצ"ל ולח"י עולי הגרדום

תנופה עצורה – סיפורו של מפונה מגוש קטיף

אלי חזן

סער כבש את מבשרת ציון

אריק זיו ויזר

מזל טוב לאלידור כהן לרגל הולדת בנו החמישי

עינר אביב

החנוכיות שהרגיזו את הרשות הפלשתינית…

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן