22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

אבי בנימיני קורא לנוסחה מאוזנת

אני קורא לחברי סיעת הליכוד להתנגד בישיבת הסיעה באופן נחרץ לנסיון לשנות באופן גס כ"כ את מרקם החיים בחברה הישראלית ולמנוע את הנסיונות לפלג ולשסע מגזר במגזר. על חברי הסיעה לעמוד כגוף אחד נגד מסקנות הוועדה שהוצגו ע"י מפלגת 'קדימה' ולמצוא – יחד עם סיעות הבית השונות – נוסחה מאוזנת וצודקת יותר.

 



אני חייב להודות שרציתי להצטרף אמש למפגינים. הרגשתי שאי השוויון בנטל בנושא הגיוס והן בכל הנוגע לשוק העבודה הוא בעוכרינו. יחד עם זאת, לו וועדת פלסנר היתה מביאה מסקנות אופרטיביות הנאחזות במציאות הייתי באמת עושה זאת.

אני קורא שוב ושוב את נוסח הסנקציות חסרות הפרופורציה שניסו להנחית על הציבור החרדי-דתי ויודע שהן יובילו את החברה הישראלית להקצנה של העמדות של מקבלי ההחלטות והציבור ששלח אותם ולמצב שיפגע פגיעה אנושה במרקם החיים בישראל (אני מאמין כי יש להגיע להרתעה מידתית שאינה שונה מהותית מהסנקציות הקיימות נגד משתמט שאינו חרדי).
התבצרות מופז בעמדתו והנסיון להכתיב לבדו את אופי החיים שיחיו אזרחי ישראל בעתיד מוביל את כולנו לדרך ללא מוצא ולעניות דעתי לאנרכיה.

הוועדה שננטשה על ידי מרבית הנציגים מהסיעות השונות, הציגה את מסקנותיה ללא תומך אחד (מלבד יושב הראש שלה) אין לה אחיזה במציאות הישראלית – לא הפוליטית, לא הציבורית וכפי שראינו – גם לא האזרחית (אני מאמין שציפו ליותר מ-20 אלף איש בנושא מהותי שכזה).

מסקנות וועדת פלסנר אינן אלא סדין אדום שמונף מול עיני אחינו החרדים שעושים כמיטב יכולתם לסייע לעם ישראל, בארץ ישראל. לא רק בתפילות, אלא גם בעזרה הדדית, הכוונה, אהבה ורעות אמיתית. 

אני מבין את חברי שמתלוננים על הנטל הרב שנושא המגזר החילוני על כתפיו. אני מבין אותו כי אני נושא אותו בעצמי על כתפי שלי. אני מסכים כי הציבור החרדי צריך לעשות יותר, בדיוק כפי שאני מאמין שהציבור החילוני צריך לעשות וללמוד יותר על השורשים והמורשת שלו. 

כפי שלא הייתי רוצה להתקל במצב בו חייל חרדי מסרב פקודה בזמן מלחמה בגלל צו מצפונו, לא הייתי רוצה לראות חייל ישראלי (שכיר חרב) שאינו שותף לערכים ולדרך שבחרנו לחיות בחלקת הארץ הזו.
כולי תקווה כי נגיע ליום בו כל המגזרים יהיו פתוחים יותר לקבל, להבין ולתרום אחד למען השני כך שנהיה כגוף אחד – חזקים יותר, דרוכים יותר, מאמינים יותר בצדקת דרכנו ואוהבים יותר.

מסקנות וועדת פלסנר מובילות אותנו במדרון חלקלק אל סוף ידוע מראש ואינני מוכן לקחת בהן חלק. אינני מוכן להיות קשור ולו בעקיפין אל הקוטביות, הקיצוניות והפילוג שאני מאמין שהן יגרמו. על מקבלי ההחלטות בישראל להוריד באופן מיידי את גובה הלהבות ולהידבר מתוך רצון להגיע לפתרון שיהווה פשרה בין הצדדים השונים ושיכניס אותנו לתהליך אשר בסופו נהיה באמת כולנו עם חזק, מלוכד – עם אחד.

אני קורא לחברי סיעת הליכוד להתנגד בישיבת הסיעה באופן נחרץ לנסיון לשנות באופן גס כ"כ את מרקם החיים בחברה הישראלית ולמנוע את הנסיונות לפלג ולשסע מגזר במגזר. על חברי הסיעה לעמוד כגוף אחד נגד מסקנות הוועדה שהוצגו ע"י מפלגת 'קדימה' ולמצוא – יחד עם סיעות הבית השונות – נוסחה מאוזנת וצודקת יותר.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פריימריז בליכוד 2014 – בוחרים נבחרת לאומית

אריק זיו ויזר

שני צידי המטבע של מתווה פרי

אלי חזן

נדרשת לליכוד חזית חברתית

אריק זיו ויזר

גאווה ישראלית : ביקורת הספרים של מרטין אינדיק על "בגין" של אבי שילון

אלי חזן

לא ימין – לא שמאל. מפא"י

מעיין סמון

הצונמי המדיני שיגבר ויביא שלום.

חיים פוזן חבר ליכוד סניף צפת
דילוג לתוכן